Jak klienci indywidualni w Polsce kupują okna?

Red.: PG |Data publikacji: 2021-01-22

Centrum Analiz Branżowych przygotowało nowy raport, który sprawdza, jak Polacy kupują okna. Analizie poddano ścieżki zakupowe inwestorów indywidualnych, od pojawienia się potrzeby, aż po wrażenia po zakupie.

Jak wynika z raportu, większość Polaków (67 proc.), którzy poszukują okien w punktach sprzedaży, odwiedza 2 lub 3 sklepy. Jedynie co siódmy inwestor odwiedza co najmniej 4 punkty sprzedaży w celu porównania oferty. Rzadkością są wizyty w więcej niż 5 placówkach. Inwestorzy odwiedzają średnio 2,5 punktu sprzedaży, a różnice w tej kwestii pomiędzy młodszymi inwestorami, a tymi w wieku 50+ są niewielkie.

Okazuje się, że co piąty klient podejmuje decyzję zakupową już po pierwszej wizycie w salonie sprzedaży. 60 proc. osób powyżej 40. roku życia szuka informacji na temat okien w internecie. Wśród młodszych osób odsetek ten jest jeszcze większy (69 proc.). Co istotne, często korzystają z innych źródeł – młodsi inwestorzy znacznie częściej korzystają z mediów społecznościowych oraz reagują na reklamy internetowe, z kolei starsi są bardziej przywiązani do informacji na stronach producentów i dystrybutorów oraz portali o tematyce budowlanej.

Nowy raport CAB może okazać się bardzo ciekawym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy chcą lepiej poznać zachowania klientów kupujących stolarkę.

W raporcie znalazły się następujące zagadnienia:

  • jak zachowuje się klient w procesie dochodzenia do decyzji zakupowej
  • jaki sposób myśli inwestor i gdzie szuka informacji
  • jakie zdarzenia są „wyzwalaczem”, który sprawił, że klient zaczął rozważać zakup produktu
  • jak przebiegają poszczególne etapy w procesie decyzyjnym
  • problemy i silne punkty aktualnych systemów sprzedaży
  • powody rezygnacji z zakupów
  • co wpływa na niezadowolenie klientów
  •  jak ułożyć ścieżkę zakupową, po której przebyciu klienci będą zadowoleni
  • w jaki sposób poszczególne elementy sklepów i działania sprzedawców wpływają na doświadczenia klienta
  • gdzie zamieszczać informacje o ofercie
  • co wpływa na przyciągnięcie i utrzymanie zainteresowania klienta

W lutym premierę będzie miał analogiczny raport, w którym sprawdzono ścieżki zakupowe Polaków w przypadku drzwi zewnętrznych.

Więcej na temat raportu można dowiedzieć się TUTAJ.

Zobacz również

Alu in – nowa marka Abakusa

Alu in – nowa marka Abakusa

Abakus tworzy nowy brand o nazwie Alu in. W ramach wyodrębnionej w strukturach firmy marki oferowana będzie stolarka aluminiowa oparta na systemach Aluprof i Schüco. Planowane są dwie linie produktowe: Alu Industrial Aluprof oraz Alu Intuitive Schüco.

Fapim buduje w Polsce nową siedzibę

Fapim buduje w Polsce nową siedzibę

Fapim buduje w Radzyminie pod Warszawą nowa halę magazynową i biurowiec. Firma planuje przeprowadzkę w połowie tego roku.

Europrofil będzie się rozbudowywał

Europrofil będzie się rozbudowywał

Europrofil z Olsztynka planuje rozbudować halę produkcyjną. Firma szacuje koszt budowy i wyposażenia hali na ok. 1 mln zł.

1