Irlandia spodziewa się wzrostu popytu w budownictwie

Autor: |Data publikacji:

Na irlandzkim rynku budowlanym w pierwszym kwartale tego roku notowane są spadki aktywności budowlanej. To efekt kolejnych obostrzeń związanych z COVID-19.

Irlandzki Ulster Bank przeanalizował wskaźnik PMI (wskaźnik aktywności finansowej) w budownictwie. W marcu wyniósł on 30,9, w lutym 27, a analitycy podsumowują pierwszy kwartał jako okres spadku aktywności w budownictwie. Najmniejszy spadek PMI odnotowano w budownictwie mieszkaniowym, w lutym wskaźnik wynosił 23,8. Analitycy przyznają, że generalnie wskaźnik poniżej 50 informuje o spadku aktywności ekonomicznej w branży, w tym przypadku budowlanej.

Według badań przeprowadzonego wśród firm, pomimo słabego początku roku, nastroje jednak poprawiają się. Przedsiębiorstwa spodziewają się wzrostu aktywności w budownictwie w najbliższych miesiącach. Na tę poprawę nastroju wpłynęła informacja od irlandzkiego rządu o stopniowym odchodzeniu od obostrzeń. Firmy są przekonane, że ponowne otwarcie gospodarki uwolni stłumiony popyt. Pozytywne nastawienie co do przyszłości w budownictwie deklaruje 58 proc. badanych firm.

W Irlandii trzeci miesiąc z rzędu rosną ceny. Wyższe, w porównaniu do roku ubiegłego, są koszty transportu oraz surowców do produkcji, szczególnie metali. Analitycy informują, że kluczowymi czynnikami, które wpływają na inflację to efekt pandemii i Brexitu. Irlandczycy uważają, że pojawiły się także opóźnienia w dostawach komponentów. Obecnie czas dostaw jest jednym z najwyższych w historii badania. Taka sytuacja zwiększa presję na zwiększenie mocy produkcyjnych u dostawców, co jest kolejnym problemem na rynku budowlanym.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.