Inwido ze stabilnymi wynikami

Autor: |Data publikacji:

Trzeci kwartał podsumował właśnie szwedzki producent Inwido. Firma podliczyła, że odnotowała wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym na poziomie 26 proc.

Grupa Inwido, do której należy m.in. Sokółka podliczyła, że sprzedaż netto w trzecim kwartale wyniosła 2,38 mld koron szwedzkich (ok. 1 mld zł). W zeszłym roku, w analogicznym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 1,89 mld koron (ok. 820 mln zł), co obecnie oznacza wzrost 26 proc., natomiast wzrost organiczny jest na poziomie 15 proc. Inwido także podliczyło wartość zebranych w III kwartale zamówień, niestety kwota jest niższa o 1 proc., ale jeśli chodzi o portfel zamówień z pierwszych dziewięciu miesięcy roku, to jego wartość wynosiła 2,42 mld koron (ok. 1 mld zł), co oznacza już wzrost o 6 proc. Spółka odnotowała wzrost wartości EBITA, w trzecim kwartale tego roku wyniósł on 298 mln koron (ok. 129 mln zł) w stosunku do 275 mln (ok. 119 mln zł) w roku ubiegłym.

Inwido odnotowało wzrosty wartości sprzedaży w trzech z czterech obszarów biznesowych. Pozytywne dane handlowe raportowane były z rynków skandynawskich, ze Wschodniej i Zachodniej Europy. Natomiast w segmencie e-commerce widać tendencję spadkową, która zaczęła się już w pierwszej połowie tego roku.

Henrik Hjalmarsson, prezes Inwido przyznał, że zaprezentowane dane wskazują, że firma zachowuje stabilność w czasach rosnącej niepewności otoczenia biznesowego. W trzecim kwartale: w sierpniu i wrześniu firma dotknięta została efektem pikującego wzrostu cen gazu. Odbiły się one na dużym wzroście cen komponentów, szczególnie szkła. Prezes spółki przyznał także, że po raz pierwszy od dłuższego czasu w kwartale spadła wartość zamówień na stolarkę. Jednocześnie oddziały w Grupie szybko dostosowują się do spadającego popytu, to sytuacja znana w Inwido, bo produkcja stolarki cechowała się tu zawsze sezonowymi zmianami.

Jak będzie wyglądała najbliższa przyszłość z perspektywy Inwido? Henrik Hjalmarsson  komentuje:

W ciągu roku ceny materiałów wsadowych gwałtownie wzrosły, czemu przeciwdziałaliśmy poprzez podwyżki cen. Przewidujemy, że ceny szkła pozostaną w ciągu roku na wysokim poziomie, natomiast ceny drewna spadają. Zaufanie konsumentów w Europie jest ogólnie na rekordowo niskim poziomie, co wpływa na skłonność do inwestowania.

 

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.