Inwido po raz kolejny z wielkim wzrostem w e-commerce

Autor: |Data publikacji:

Trzeci kwartał podsumowała właśnie szwedzka Grupa Inwido. W okresie od lipca do września sprzedaż wyniosła 1,716 mld koron szwedzkich (ok. 760 mln zł), to wzrost o 4 proc.

Trzeci kwartał Inwido zalicza do udanych, jeśli chodzi o wartość przychodów. Sprzedaż netto wyniosła 1,716 mld koron (760 mln zł) w porównaniu do 1,665 mld koron (ok. 730 mln zł) w roku 2019. To wzrost o ok. 4 proc. Jest to kolejny okres rozliczeniowy, w którym firma notuje pozytywny wynik handlowy. Także II kwartał należał do udanych, mimo trudnej sytuacji z powodu ograniczeń związanych z pandemią. Firma zanotowała wówczas duże wzrosty w segmencie e-commerce. Pisaliśmy o tym TUTAJ. W okresie od lipca do września spółka miała kolejny wzrost w segmencie e-commerce, tym razem o 42 proc.

Natomiast w okresie od stycznia do końca września sprzedaż netto wyniosła 4,882 mld koron (ok. 2,15 mld zł) w stosunku do 4,818 mld koron (ok. 2,13 mld zł) w poprzednim roku, co oznacza wzrost o ok. 2 proc. Bardzo dobre wyniki miała należąca do Grupy Sokółka. Jak podaje polska firma, od stycznia do końca września wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł 20 proc.

Zarząd Inwido poinformował, że w III kwartale Covid-19 w ograniczonym stopniu wpływał negatywnie na wyniki 28 podmiotów należących do spółki. Fabryki w Wielkiej Brytanii i Irlandii, które były w II kwartale zamknięte, w kolejnych miesiącach już pracowały, ale jeszcze nie wróciły do poziomu sprzedaży sprzed pandemii.

Grupa notuje stały wzrost sprzedaży w sklepach internetowych. Zarząd ocenia, że mamy do czynienia obecnie na rynku z coraz popularniejszą tendencja DIY (zrób to sam) i że zmieniają się zwyczaje zakupowe klientów. Produkty w segmencie e-commerce są sprzedawane w Europie Północnej i Zachodniej. Na ten rynek produkuje także Sokółka.

Zobacz również

IV Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej Fundacji Grupy Aliplast już w maju

IV Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej Fundacji Grupy Aliplast już w maju

Już 24 maja 2025 roku odbędzie się IV Charytatywny Turniej w Piłce Nożnej organizowany przez Fundację Grupy Aliplast.

MADE Expo 2025: innowacja i zrównoważony rozwój

MADE Expo 2025: innowacja i zrównoważony rozwój

Targi MADE Expo 2025 odbędą się w dniach 19–22 listopada 2025 roku, w centrum wystawienniczym Fiera Milano Rho w Mediolanie. "Forum Branżowe" objęło patronat medialny nad tym wydarzeniem.

Grzegorz Białczak w zarządzie Invado, rozpoczęło się Arbonia Next2025

Grzegorz Białczak w zarządzie Invado, rozpoczęło się Arbonia Next2025

Rozpoczęły się dwutygodniowe targi Arbonia Next2025, w których Grupa prezentuje swoje rozwiązania dostawcom, dystrybutorom oraz klientom. Tuż przed wydarzeniem Grzegorz Białczak, zarządzający Arbonią w Europie Środkowo-Wschodniej, został członkiem zarządu Invado.