Inwido po raz kolejny z wielkim wzrostem w e-commerce

Autor: |Data publikacji:

Trzeci kwartał podsumowała właśnie szwedzka Grupa Inwido. W okresie od lipca do września sprzedaż wyniosła 1,716 mld koron szwedzkich (ok. 760 mln zł), to wzrost o 4 proc.

Trzeci kwartał Inwido zalicza do udanych, jeśli chodzi o wartość przychodów. Sprzedaż netto wyniosła 1,716 mld koron (760 mln zł) w porównaniu do 1,665 mld koron (ok. 730 mln zł) w roku 2019. To wzrost o ok. 4 proc. Jest to kolejny okres rozliczeniowy, w którym firma notuje pozytywny wynik handlowy. Także II kwartał należał do udanych, mimo trudnej sytuacji z powodu ograniczeń związanych z pandemią. Firma zanotowała wówczas duże wzrosty w segmencie e-commerce. Pisaliśmy o tym TUTAJ. W okresie od lipca do września spółka miała kolejny wzrost w segmencie e-commerce, tym razem o 42 proc.

Natomiast w okresie od stycznia do końca września sprzedaż netto wyniosła 4,882 mld koron (ok. 2,15 mld zł) w stosunku do 4,818 mld koron (ok. 2,13 mld zł) w poprzednim roku, co oznacza wzrost o ok. 2 proc. Bardzo dobre wyniki miała należąca do Grupy Sokółka. Jak podaje polska firma, od stycznia do końca września wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł 20 proc.

Zarząd Inwido poinformował, że w III kwartale Covid-19 w ograniczonym stopniu wpływał negatywnie na wyniki 28 podmiotów należących do spółki. Fabryki w Wielkiej Brytanii i Irlandii, które były w II kwartale zamknięte, w kolejnych miesiącach już pracowały, ale jeszcze nie wróciły do poziomu sprzedaży sprzed pandemii.

Grupa notuje stały wzrost sprzedaży w sklepach internetowych. Zarząd ocenia, że mamy do czynienia obecnie na rynku z coraz popularniejszą tendencja DIY (zrób to sam) i że zmieniają się zwyczaje zakupowe klientów. Produkty w segmencie e-commerce są sprzedawane w Europie Północnej i Zachodniej. Na ten rynek produkuje także Sokółka.

Zobacz również

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.