Trzeci kwartał podsumowała właśnie szwedzka Grupa Inwido. W okresie od lipca do września sprzedaż wyniosła 1,716 mld koron szwedzkich (ok. 760 mln zł), to wzrost o 4 proc.
Trzeci kwartał Inwido zalicza do udanych, jeśli chodzi o wartość przychodów. Sprzedaż netto wyniosła 1,716 mld koron (760 mln zł) w porównaniu do 1,665 mld koron (ok. 730 mln zł) w roku 2019. To wzrost o ok. 4 proc. Jest to kolejny okres rozliczeniowy, w którym firma notuje pozytywny wynik handlowy. Także II kwartał należał do udanych, mimo trudnej sytuacji z powodu ograniczeń związanych z pandemią. Firma zanotowała wówczas duże wzrosty w segmencie e-commerce. Pisaliśmy o tym TUTAJ. W okresie od lipca do września spółka miała kolejny wzrost w segmencie e-commerce, tym razem o 42 proc.
Natomiast w okresie od stycznia do końca września sprzedaż netto wyniosła 4,882 mld koron (ok. 2,15 mld zł) w stosunku do 4,818 mld koron (ok. 2,13 mld zł) w poprzednim roku, co oznacza wzrost o ok. 2 proc. Bardzo dobre wyniki miała należąca do Grupy Sokółka. Jak podaje polska firma, od stycznia do końca września wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł 20 proc.
Zarząd Inwido poinformował, że w III kwartale Covid-19 w ograniczonym stopniu wpływał negatywnie na wyniki 28 podmiotów należących do spółki. Fabryki w Wielkiej Brytanii i Irlandii, które były w II kwartale zamknięte, w kolejnych miesiącach już pracowały, ale jeszcze nie wróciły do poziomu sprzedaży sprzed pandemii.
Grupa notuje stały wzrost sprzedaży w sklepach internetowych. Zarząd ocenia, że mamy do czynienia obecnie na rynku z coraz popularniejszą tendencja DIY (zrób to sam) i że zmieniają się zwyczaje zakupowe klientów. Produkty w segmencie e-commerce są sprzedawane w Europie Północnej i Zachodniej. Na ten rynek produkuje także Sokółka.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.