Inwestycje w moce produkcyjne w Profine Polska, Press Glass i All Windows

Autor: |Data publikacji:

Trzech czołowych producentów z branży poinformowało o strategicznych inwestycjach, mowa o Profine Polska, Press Glass i All Windows Group. Realizacje mają zwiększyć nie tylko ich moce produkcyjne i możliwości technologiczne, ale także pozycję na rynkach międzynarodowych.

Profine Polska z nową siedzibą we Wrocławiu

Profine Polska poinformowało o zakończeniu inwestycji, jaką była budowa siedziby przy ulicy Rakietowej 41 we Wrocławiu. Firma zajmuje teren 4,5 ha. W ramach inwestycji zrealizowano obiekt biurowy (1500 mkw.) z działami doradztwa technicznego i dystrybucji, hale produkcyjne (20 000 mkw.) oraz duży parking.

Obecnie dział okleinowania dwukrotnie zwiększył moce produkcyjne, a w najbliższym czasie planuje je potroić. Wkrótce spółka uruchomi również dział ekstruzji, co pozwoli jej na jeszcze szerszą działalność, w tym produkcję paneli z PCW.

zakłąd produkcyjny Profine Polska
Nowa siedziba i zakład produkcyjny Profine Polska we Wrocławiu. Fot. Profine Polska

All Windows Group zwiększa moce produkcyjne uruchamiając nową malarnię proszkową

All Windows Group otworzył nowoczesną malarnię proszkową. Realizacja inwestycji rozpoczęła się w lutym, a jej otwarcie nastąpiło w czerwcu. Prace polegały na modernizacji starej hali, a obejmowały nie tylko instalację nowego sprzętu, ale również adaptację przestrzeni na potrzeby sanitarne. Będą tam lakierowane profile aluminiowe oraz rolety. Firma oferuje również szeroki zakres usług zewnętrznych dostosowanych do indywidualnych zamówień. Nowa malarnia pozwoli na znaczne zwiększenie wydajności produkcji (obecnie moce produkcyjne wynoszą 5 tys. mkw. miesięcznie) i realizację większych zamówień w krótszym czasie.

All windows nowa malarnia proszkowa
All Windows Group na początku czerwca uruchomił nową malarnię proszkową. Fot. All Windows Group

Nie jest to jedyna inwestycja – All Windows Group poinformował również o swoim nowym showroomie. W salonie zaprezentowano wybrane produkty z segmentu premium. Znajdują się tam kolekcje okien, drzwi, żaluzji oraz systemów przesuwnych. Wszystkie zostały połączone z rozwiązaniami smart home takich firm, jak BleBox, Somfy, G-U, Winkhaus oraz MACO. Otwarciu nowego showroomu towarzyszy kampania w social media, w której prezentowane będą filmy przybliżające specyfikę produktów i ich możliwości.

Press Glass buduje zakład produkcyjny i biurowiec

Press Glass rozwija działalność w Stanach Zjednoczonych, gdzie funkcjonuje od 2017 roku, kiedy to przejął amerykańską spółkę Glass Dynamics w Karolinie Północnej. Na początku sierpnia podczas konferencji prasowej z udziałem władz stanowych i lokalnych firma ogłosiła plan rozbudowy fabryki w Ridgeway (Wirginia). Obejmuję on budowę nowego zakładu produkcyjnego i biura, co ma wpłynąć na celu zwiększyć moce produkcyjne. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku, natomiast jej wartość to 155 mln dolarów. Po zakończeniu jej realizacji zatrudnienie znajdzie tam ponad 330 pracowników, co oznacza ponad dwukrotne zwiększenie liczby pracowników w zakładzie w Wirginii. Kierujący amerykańską częścią działalności Press Glass Maciej Migalski podkreślił, że „po rozbudowie, fabryka w Ridgeway będzie jednym z największych i najbardziej zautomatyzowanych zakładów zajmujących się przetwarzaniem szkła do budownictwa w USA”.

Arkadiusz Muś, właściciel i prezes zarządu Press Glass Holding:

Stany Zjednoczone to kraj ogromnych możliwości. Jeśli ktoś myśli o globalnej ekspansji biznesu to powinien być tu obecny. Kiedyś mówiło się wyłącznie o amerykańskich inwestycjach w Polsce. Po ponad 30 latach od udanej transformacji gospodarczej, wzroście wielu polskich firm na rynku krajowym i europejskim (w czym pomogło wejście do UE), mamy w końcu polskie, prywatne firmy, które inwestują na amerykańskim rynku. Press Glass zainwestował już 100 mln dolarów a do końca 2024 roku zamierzamy zainwestować łącznie ponad 250 mln.

Zobacz również

Wyniki trzeciego kwartału w AkzoNobel

Wyniki trzeciego kwartału w AkzoNobel

AkzoNobel, holenderski producent farb i powłok, opublikował dane finansowe dotyczące trezciego kwartały roku 2024. W odniesieniu do tego samego okresu rok wcześniej spółka odnotowała niewielki wzrost sprzedaży i nieduży spadek przychodów.

Trzeci kwartał okiem branży

Trzeci kwartał okiem branży

Trzeci kwartał tego roku pokazuje, że sytuacja ekonomiczna zarówno w Polsce, jak i innych krajach jest nadal trudna. Przewidywana poprawa może nastąpić dopiero w roku 2026. Ten rok jest więc wyzwaniem też dla całej branży stolarki.

Nowości produktowe – przegląd październik 2024

Nowości produktowe – przegląd październik 2024

Prezentujemy kolejne zestawienie nowości wprowadzonych przez producentów stolarki na przełomie wrześnie i października.