Po niewielkim wzroście w 2023 r. Internorm spodziewa się, że rok obecny będzie dla marki najefektywniejszy w jej historii, jeśli chodzi o wyniki w obszarze termomodernizacji. Przyczynią się do tego atrakcyjne dotacje na remonty, zwłaszcza na rodzimym rynku austriackim.
Jak wyjaśnił podczas dorocznej konferencji prasowej Christian Klinger, współwłaściciel i rzecznik firmy, pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, udało się osiągnąć w roku finansowym 2023 jednoprocentowy wzrost sprzedaży na poziomie 494 mln euro. I jest to w obecnej sytuacji znaczący wynik. Natomiast pełne sprawozdanie finansowe zostanie udostępnione po podliczeniu roku finansowego, czyli w maju.
Planowane inwestycje
Firma planuje zainwestowanie w latach 2024 i 2025 ok. 70 mln euro w rozbudowę mocy produkcyjnych w Austrii, a także w innowacje produktowe, zrównoważone technologie i procesy. Jest to kontynuacja dotychczasowej strategii. W samym tylko 2022 r. wydatki Grupy IFN, właściciela Internormu, na rozwój wyniosły ok. 100 mln euro, z czego prawie 40 mln zainwestowano właśnie w tę spółkę.
Prognozy
Internorm powołuje się też na badania rynku, według których w roku 2024 jest przewidywany nieznaczny spadek popytu w nowym budownictwie, jednak sytuację ma ratować obszar renowacji. Tym bardziej, że w Austrii ma miejsce kampania renowacyjna prowadzona przez austriackie Ministerstwo Środowiska. Aby osiągnąć cel neutralności klimatycznej do 2040 roku, zostanie też zwiększona federalna dotacja na remonty.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".