Po niewielkim wzroście w 2023 r. Internorm spodziewa się, że rok obecny będzie dla marki najefektywniejszy w jej historii, jeśli chodzi o wyniki w obszarze termomodernizacji. Przyczynią się do tego atrakcyjne dotacje na remonty, zwłaszcza na rodzimym rynku austriackim.

Jak wyjaśnił podczas dorocznej konferencji prasowej Christian Klinger, współwłaściciel i rzecznik firmy, pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, udało się osiągnąć w roku finansowym 2023 jednoprocentowy wzrost sprzedaży na poziomie 494 mln euro. I jest to w obecnej sytuacji znaczący wynik. Natomiast pełne sprawozdanie finansowe zostanie udostępnione po podliczeniu roku finansowego, czyli w maju.
Planowane inwestycje
Firma planuje zainwestowanie w latach 2024 i 2025 ok. 70 mln euro w rozbudowę mocy produkcyjnych w Austrii, a także w innowacje produktowe, zrównoważone technologie i procesy. Jest to kontynuacja dotychczasowej strategii. W samym tylko 2022 r. wydatki Grupy IFN, właściciela Internormu, na rozwój wyniosły ok. 100 mln euro, z czego prawie 40 mln zainwestowano właśnie w tę spółkę.
Prognozy
Internorm powołuje się też na badania rynku, według których w roku 2024 jest przewidywany nieznaczny spadek popytu w nowym budownictwie, jednak sytuację ma ratować obszar renowacji. Tym bardziej, że w Austrii ma miejsce kampania renowacyjna prowadzona przez austriackie Ministerstwo Środowiska. Aby osiągnąć cel neutralności klimatycznej do 2040 roku, zostanie też zwiększona federalna dotacja na remonty.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.