Internorm wrzuci wyższy bieg?

Red.: PG |Data publikacji: 2018-12-16

Zakład produkcyjny firmy Internorm w austriackiej gminie Lannach produkuje koło 115 tys. okien i drzwi rocznie. W 2019 roku liczby te mogą się zwiększyć, gdyż od niedawna fabryka ma nową linię produkcyjną.

Firma zainwestowała w nową linię 2,5 miliona euro. Teraz wszystkie prace na ramach, skrzydłach i przeszkleniach zostały zautomatyzowane. Nie wpłynie to na redukcję zatrudnienia, gdyż firma ma zamiar dzięki nowym rozwiązaniom zwiększyć poziom produkcji. Wręcz przeciwnie, przedstawiciele firmy zapowiadają, że planują zwiększyć poziom zatrudnienia. W zakładzie pracuje obecnie 360 osób.

Zakład w Lannach pracuje w trybie dwuzmianowym i produkuje dziennie około 400 sztuk okien. W związku z produkcją coraz większych i cięższych produktów firmie zależało na poprawie środowiska pracy, dlatego przy projektowaniu nowych maszyn linii produkcyjnej brano pod uwagę sugestie pracowników.

Fabryka Internorm w Lannach działa od 1982 r. Do 1997 roku wytwarzano tu okna drewniane, a następnie firma opracowała nową metodę wytwarzania okien drewniano-aluminiowych, które są produkowane wyłącznie w tej właśnie fabryce w zachodniej Styrii. W zakładzie realizowane są też specjalne, wielkoformatowe zamówienia oraz rozwiązania indywidualne dla klientów.

Internorm spodziewa się zamknięcia 2018 roku na plusie – według przewidywań wzrost obrotów powinien wynieść 5 proc.  

Zobacz również

Wielkie zmiany w AIB

Wielkie zmiany w AIB

AIB w pierwszym półroczu otworzyło nową fabrykę, zmieniło logotyp i utworzyło nowa markę AIB+. Planuje także uruchomienie nowej linii.

SCM wyda 100 mln euro na badania

SCM wyda 100 mln euro na badania

SCM planuje wydać 100 mln euro na badania i rozwój. Połowę wydatków sfinansuje z linii kredytowej od Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Polska z dużym wpływem na wyniki Grupy Schüco

Polska z dużym wpływem na wyniki Grupy Schüco

Grupa Schüco zamknęła rok 2020 z obrotami w wysokości 1,695 mld euro, co było nieznacznie gorszym wynikiem niż ten osiągnięty w 2019 roku. Okazuje się, że Polska odegrała kluczową rolę przy odnotowanych przez firmę wzrostach sprzedaży działu tworzyw sztucznych.

1