Internorm wrzuci wyższy bieg?

Red.: PG |Data publikacji: 2018-12-16

Zakład produkcyjny firmy Internorm w austriackiej gminie Lannach produkuje koło 115 tys. okien i drzwi rocznie. W 2019 roku liczby te mogą się zwiększyć, gdyż od niedawna fabryka ma nową linię produkcyjną.

Firma zainwestowała w nową linię 2,5 miliona euro. Teraz wszystkie prace na ramach, skrzydłach i przeszkleniach zostały zautomatyzowane. Nie wpłynie to na redukcję zatrudnienia, gdyż firma ma zamiar dzięki nowym rozwiązaniom zwiększyć poziom produkcji. Wręcz przeciwnie, przedstawiciele firmy zapowiadają, że planują zwiększyć poziom zatrudnienia. W zakładzie pracuje obecnie 360 osób.

Zakład w Lannach pracuje w trybie dwuzmianowym i produkuje dziennie około 400 sztuk okien. W związku z produkcją coraz większych i cięższych produktów firmie zależało na poprawie środowiska pracy, dlatego przy projektowaniu nowych maszyn linii produkcyjnej brano pod uwagę sugestie pracowników.

Fabryka Internorm w Lannach działa od 1982 r. Do 1997 roku wytwarzano tu okna drewniane, a następnie firma opracowała nową metodę wytwarzania okien drewniano-aluminiowych, które są produkowane wyłącznie w tej właśnie fabryce w zachodniej Styrii. W zakładzie realizowane są też specjalne, wielkoformatowe zamówienia oraz rozwiązania indywidualne dla klientów.

Internorm spodziewa się zamknięcia 2018 roku na plusie – według przewidywań wzrost obrotów powinien wynieść 5 proc.  

Zobacz również

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Grupa Mercor S.A. opublikowała dane finansowe ze swojego I kwartału roku obrotowego 2020-2021 (kwiecień-czerwiec). Udało się wygenerować wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, choć był to okres pandemii i lockdownu. Firma opracowała też strategię na lata 2020-2023.

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group z ogromnym spadkiem przychodów

NSG Group poinformował, że globalnie w okresie od kwietnia do czerwca zanotował spadek w przychodach na poziomie ok. 40 proc.

Smart home domeną ludzi młodych

Smart home domeną ludzi młodych

Firma USP Marketing Consultancy przeprowadziła europejskie badanie dotyczące powodów dla których decydujemy się lub rezygnujemy z zakupu produktów z kategorii smart home. Sprawdziła również, czy inwestycje w dom inteligentny to domena ludzi młodych.

1