Eko-Okna spodziewają się, że ten rok zakończą wzrostem wolumenu sprzedaży. Firma będzie wkrótce także korzystać z nowych dróg dojazdowych. Producent inwestuje w moce produkcyjne, a środki pozyskuje z kredytów.
Zagraniczni goście
W Kornicach, w siedzibie Eko-Okien w ostatnich tygodniach gościli ambasadorowie 21 krajów, ale także przedstawiciele polskiego rządu. Przy okazji odwiedzin prezes Mateusz Kłosek potwierdził, że ocenia obecny wzrost wolumenu sprzedaży na ok. 8 proc. Takie informacje podał portal naszraciborz.pl. Według Kłoska nie jest to jednak tak duży wzrost, jakiego by firma oczekiwała przy tak rozwijanej mocy produkcyjnej.
Gośćmi byli ambasadorowie przede wszystkim z krajów azjatyckich, afrykańskich i z Ameryki Południowej. Nie są to obecnie kluczowe rynki zbytu dla producenta stolarki, ale potencjalnie planuje on rozszerzanie sprzedaży eksportowej.

Z kolei w pierwszych dniach października w siedzibie Eko-Okien pojawili się przedstawiciele rządu i lokalnych władz, których gościł zarząd firmy. Okazją do spotkania było przyznanie lokalnym władzom dofinansowania w wysokości 49 mln zł na remonty dróg. Symboliczny czek odebrał starosta, a pieniądze pochodzą z rządowego Programu Inwestycji Strategicznych i mają być przeznaczone na modernizację trzech dróg powiatowych.
Środki na inwestycje
Przypomnijmy, że Eko-Okna zwiększają swoje moce produkcyjne i się rozbudowują. Na ukończeniu są nowe fabryki w Kędzierzynie Koźlu i Wodzisławiu Śląskim. Także jest rozbudowywany zakład w Kornicach. O tym pisaliśmy m.in. TUTAJ. Inwestycje, które firma zaplanowała w okresie od 2020 do 2024 r., opiewają na ok. 4 mld zł. Środki pozyskane są w 80 proc. od instytucji finansowych. W połowie bieżącego roku producent podpisał umowę kredytową z konsorcjum pięciu banków: BNP Paribas, ING Bank Śląski, Pekao, PKO BP, Santander. Bank Gospodarstwa Krajowego, udzielił pięciu bankom finansującym Eko-Okna gwarancji bankowych (o wartości 40 mln zł każda), zabezpieczających spłatę kredytu inwestycyjnego zaciągniętego przez spółkę w ramach jej rozwoju zmierzającego do zwiększenia mocy poprzez budowę hal produkcyjnych. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie UOKiK.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


