Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytania dotyczące ceny okien i ich montażu w Niemczech, bo wszystko zależy od regionu. Najwięcej zapłacimy w południowo-zachodniej części kraju.
Agencja badawcza Interconnection Consulting przeprowadziła badanie na temat cen sprzedaży okien i montażu. W badaniu typu „tajemniczy klient” sprawdzono 80 sprzedawców w Niemczech. Z zebranych informacji wynika, że najwięcej za okno z PCW klient zapłaci w południowo-zachodniej części kraju – jest to średnio 598,9 euro. Z kolei na zachodzie koszt zakupu stolarki jest najniższy, w tym regionie to przeciętnie 410,7 euro. Natomiast średnia cena okna z PCW w całych Niemczech wynosi już 468,9 euro. Dodatkowo klienci dopłacali ok. 17 proc. za zwiększenie bezpieczeństwa w oknach.
Analitycy zauważyli także bardzo duże różnice w cenach między poszczególnymi producentami. Porównywane było standardowe okno, którego najwyższa cena mogła osiągnąć 700 euro, a najniższa 284. Jeśli chodzi o okna drewniano-aluminiowe, to tu również liderem, jeśli chodzi o najwyższą cenę, jest południowo-zachodni region kraju. Tutaj klient średnio zapłaci 1 193,2 euro za stolarkę. Najniższe ceny są na zachodzie kraju, gdzie należy wydać średnio 820 euro za okno drewniano-aluminiowe. Dodatkowo, gdy inwestor zażyczy sobie dodatkowe elementy zapewniające większe bezpieczeństwo, to wówczas cena wzrośnie o 11 proc.
Eksperci sprawdzili także, ile kosztuje montaż w Niemczech – okazało się, że średnio klient musi wydać 1 736 euro za tę usługę. Natomiast najdroższym regionem jeśli chodzi o montaż jest północ i wschód kraju. Tu należy zapłacić ok. 1 900 euro za usługę. Z kolei najniższa cena jest na południowym wschodzie i wynosi 1 400 euro. Analitycy także wskazali na duże różnice w cenie tej samej usługi, najdroższy montaż kosztował cztery razy więcej od tej samej, ale najtańszej usługi.
Tagi
badanie cen okiencena montażucena okienInterconnection Consultingrynek niemieckitajemniczy klientZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".