Hydro notuje spadek sprzedaży w III kwartale

Autor: |Data publikacji:

Hydro podsumowało trzy kwartały. Koncern podał, że dochody wyniosły 37,5 mld koron norweskich (to ok. 15,8 mld zł) w porównaniu do 39,7 mld (ok. 16,7 mld zł) w roku ubiegłym.

Hydro to koncern z siedzibą w Oslo w Norwegii, który podał właśnie wyniki finansowe za trzy kwartały tego roku. Przychody ze sprzedaży był niższe w porównaniu do roku ubiegłego. Firma informuje, że niższe przychody w trzecim kwartale odzwierciedla spadek cen aluminium i tlenku glinu. Firma jednak skompensowała ten efekt zwiększoną produkcją w zakładzie w Brazylii.

Jeśli chodzi o produkty ekstrudowane (m.in. profile do okien, drzwi i fasad), to w Europie w III kwartale popyt spadł o 4 proc. W przypadku branży budowlanej zarząd Hydro widzi trend spadkowy w popycie, szczególnie dotyczy to budownictwa mieszkaniowego. Hydro zakończyło w tym roku w Europie kilka inwestycji w moce produkcyjne i magazynowe, które dotyczą segmentu wyrobów wyciskanych. Było to miedzy innymi oddanie do użytku magazynu w Łodzi.

Natomiast generalnie, jeśli chodzi o profile aluminiowe, to EBIT w III kwartale wyniósł 559 mln koron w porównaniu do 497 mln w roku 2018. Firma dostarcza systemy aluminiowe do budownictwa pod markami Sapa, Technal i Wicona. Ma swoje oddziały w ok. 40 krajach i zatrudnia 35 tys. pracowników.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.