Hydro notuje spadek sprzedaży w III kwartale

Autor: |Data publikacji:

Hydro podsumowało trzy kwartały. Koncern podał, że dochody wyniosły 37,5 mld koron norweskich (to ok. 15,8 mld zł) w porównaniu do 39,7 mld (ok. 16,7 mld zł) w roku ubiegłym.

Hydro to koncern z siedzibą w Oslo w Norwegii, który podał właśnie wyniki finansowe za trzy kwartały tego roku. Przychody ze sprzedaży był niższe w porównaniu do roku ubiegłego. Firma informuje, że niższe przychody w trzecim kwartale odzwierciedla spadek cen aluminium i tlenku glinu. Firma jednak skompensowała ten efekt zwiększoną produkcją w zakładzie w Brazylii.

Jeśli chodzi o produkty ekstrudowane (m.in. profile do okien, drzwi i fasad), to w Europie w III kwartale popyt spadł o 4 proc. W przypadku branży budowlanej zarząd Hydro widzi trend spadkowy w popycie, szczególnie dotyczy to budownictwa mieszkaniowego. Hydro zakończyło w tym roku w Europie kilka inwestycji w moce produkcyjne i magazynowe, które dotyczą segmentu wyrobów wyciskanych. Było to miedzy innymi oddanie do użytku magazynu w Łodzi.

Natomiast generalnie, jeśli chodzi o profile aluminiowe, to EBIT w III kwartale wyniósł 559 mln koron w porównaniu do 497 mln w roku 2018. Firma dostarcza systemy aluminiowe do budownictwa pod markami Sapa, Technal i Wicona. Ma swoje oddziały w ok. 40 krajach i zatrudnia 35 tys. pracowników.

Zobacz również

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm

Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.