Hydro podsumowało trzy kwartały. Koncern podał, że dochody wyniosły 37,5 mld koron norweskich (to ok. 15,8 mld zł) w porównaniu do 39,7 mld (ok. 16,7 mld zł) w roku ubiegłym.
Hydro to koncern z siedzibą w Oslo w Norwegii, który podał właśnie wyniki finansowe za trzy kwartały tego roku. Przychody ze sprzedaży był niższe w porównaniu do roku ubiegłego. Firma informuje, że niższe przychody w trzecim kwartale odzwierciedla spadek cen aluminium i tlenku glinu. Firma jednak skompensowała ten efekt zwiększoną produkcją w zakładzie w Brazylii.
Jeśli chodzi o produkty ekstrudowane (m.in. profile do okien, drzwi i fasad), to w Europie w III kwartale popyt spadł o 4 proc. W przypadku branży budowlanej zarząd Hydro widzi trend spadkowy w popycie, szczególnie dotyczy to budownictwa mieszkaniowego. Hydro zakończyło w tym roku w Europie kilka inwestycji w moce produkcyjne i magazynowe, które dotyczą segmentu wyrobów wyciskanych. Było to miedzy innymi oddanie do użytku magazynu w Łodzi.
Natomiast generalnie, jeśli chodzi o profile aluminiowe, to EBIT w III kwartale wyniósł 559 mln koron w porównaniu do 497 mln w roku 2018. Firma dostarcza systemy aluminiowe do budownictwa pod markami Sapa, Technal i Wicona. Ma swoje oddziały w ok. 40 krajach i zatrudnia 35 tys. pracowników.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".