Homag podliczył wyniki z pierwszego kwartału. Producent maszyn poinformował, że wartość sprzedaży wzrosła o 10 proc.
Grupa Homag podała, że w pierwszym kwartale tego roku wzrosła sprzedaż o 10 proc. i wyniosła 404 mln euro. W roku 2022 była to kwota 367 mln euro. Homag jednak odnotował niższą, niż w roku ubiegłym wartość zamówień. Ten spadek był przez zarząd firmy spodziewany, to jednocześnie pierwszy kwartał z niższymi wynikami po dwóch latach wzrostów. W tym roku w okresie od stycznia do końca marca wartość zamówień opiewała na 353 mln euro w porównaniu do 574 mln euro mln w roku 2022.
Zamówienia w Homagu świadczą o poziomie inwestycji wśród klientów firmy, a w ostatnich dwóch latach producent maszyn notował rekordowo wysokie wartości zamówień. Najlepszy pod tym względem był pierwszy kwartał ubiegłego roku, jednak w kolejnych miesiącach nastąpiło lekkie wyhamowanie. Zarząd Homaga jest zadowolony z obecnych wyników, bo pierwszy kwartał zakończony jest wyższym poziomem zamówień, niż firma zebrała w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku. Oznacza to, że klienci Homaga nadal chcą inwestować i planują kupować nowe maszyny.
Homag podliczył także wartość EBIT, był on nieco wyższy w stosunku do roku ubiegłego. W pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł on 27 mln euro w porównaniu do 26,8 mln euro. Co ciekawe, w Homagu wzrosło zatrudnienie. Pod koniec pierwszego kwartału w firmie pracowało 7 570 osób, a w roku ubiegłym było 7 274 pracowników.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".