Homag podliczył wyniki z pierwszego kwartału. Producent maszyn poinformował, że wartość sprzedaży wzrosła o 10 proc.
Grupa Homag podała, że w pierwszym kwartale tego roku wzrosła sprzedaż o 10 proc. i wyniosła 404 mln euro. W roku 2022 była to kwota 367 mln euro. Homag jednak odnotował niższą, niż w roku ubiegłym wartość zamówień. Ten spadek był przez zarząd firmy spodziewany, to jednocześnie pierwszy kwartał z niższymi wynikami po dwóch latach wzrostów. W tym roku w okresie od stycznia do końca marca wartość zamówień opiewała na 353 mln euro w porównaniu do 574 mln euro mln w roku 2022.
Zamówienia w Homagu świadczą o poziomie inwestycji wśród klientów firmy, a w ostatnich dwóch latach producent maszyn notował rekordowo wysokie wartości zamówień. Najlepszy pod tym względem był pierwszy kwartał ubiegłego roku, jednak w kolejnych miesiącach nastąpiło lekkie wyhamowanie. Zarząd Homaga jest zadowolony z obecnych wyników, bo pierwszy kwartał zakończony jest wyższym poziomem zamówień, niż firma zebrała w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku. Oznacza to, że klienci Homaga nadal chcą inwestować i planują kupować nowe maszyny.

Homag podliczył także wartość EBIT, był on nieco wyższy w stosunku do roku ubiegłego. W pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł on 27 mln euro w porównaniu do 26,8 mln euro. Co ciekawe, w Homagu wzrosło zatrudnienie. Pod koniec pierwszego kwartału w firmie pracowało 7 570 osób, a w roku ubiegłym było 7 274 pracowników.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.


