Homag wyda niemal 100 mln euro na inwestycje, także w Polsce

Autor: |Data publikacji:

Grupa Homag planuje w najbliższych latach inwestycje w Polsce i w Niemczech o wartości około  95 mln euro. To największy w historii firmy plan rozwoju.

Grupa Homag poinformowała, że w najbliższych trzech latach zamierza zrealizować program inwestycji w modernizację zakładu w swojej siedzibie głównej w Schopfloch w Niemczech. Na ten cel producent maszyn i urządzeń do obróbki drewna wyda od 60 do 80 mln euro. Natomiast około 15 mln euro firma planuje wydać na budowę nowej fabryki w Polsce.

W zakładzie Homag w Środzie Wielkopolskiej pracuje obecnie około 700 pracowników. Jednak, jak przyznaje firma, ta fabryka osiągnęła już limit wydajności produkcyjnych. Polski rynek, według Homaga, rozwija się od lat, dlatego zarząd firmy zdecydował o budowie nowego zakładu produkcyjnego. Inwestycja rozpocznie się w II kwartale tego roku. Firma podkreśla, że polski oddział odgrywa ważną rolę w całej sieci produkcji Grupy Homag, stąd decyzja o rozbudowie.

Znacznie większe inwestycje będą jednak prowadzone w siedzibie firmy Homag, w Schopfloch. Firma planuje postawić takie obiekty jak centrum obsługi klienta, nowoczesny biurowiec czy centrum logistyczne. Obecne stare biurowce należałoby gruntownie remontować, jednak Homag zdecydował o postawieniu obiektów od podstaw, zgodnie z zasadą zrównoważonego budownictwa. Natomiast zaplanowane nowe centrum logistyczne ma zastąpić stare magazyny zewnętrzne. Homag planuje także rozbudowywać hale produkcyjne w niemieckim zakładzie, pierwsze prace zaczęły się już w grudniu 2020 r.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.