Homag podsumował pierwsze półrocze pod względem handlowym. Firma informuje, że odnotowała wzrost wartości sprzedaży przy jednoczesnym spadku zamówień.
Homag podliczył, że wartość przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosła 817 mln euro w porównaniu do 782 mln w roku 2022. Jeśli chodzi o wartość wskaźnika EBIT, to był on na podobnym poziomie co w roku ubiegłym. W bieżącym roku wyniósł 56,8 mln euro w stosunku do 58,6 mln w pierwszym półroczu 2022 r.

Spółka poinformowała także o wartości zamówień. W pierwszym półroczu zebrała zlecenia na kwotę 671 mln euro. Jest to znaczący spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym, wówczas wartość ta wyniosła nieco ponad 1 mld euro (1 031 mln euro). Ten spadek nie stanowi jednak zaskoczenia dla firmy. Ocenia ona, że po dwóch latach dużych inwestycji przedsiębiorstw obecnie klienci są ostrożniejsi z podejmowaniem decyzji o znaczących wydatkach. Wpływ na to mają głównie dwa czynniki: wysoka inflacja i wzrost stóp procentowych. Ta sytuacja widoczna jest na wszystkich rynkach, na których działa Homag.
Planowana strategia działania
Homag informuje, że dostosowuje się do trudniejszych warunków ekonomicznych i spadku zamówień na swoje produkty. Wdraża więc środki pozwalające zaoszczędzić na kosztach i zwiększyć wydajność, co wpłynie na zyskowność. W pierwszym półroczu tego roku w firmie pracowało 7576 osób, rok wcześniej zatrudnionych było 7333.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.