Homag podsumował pierwsze półrocze pod względem handlowym. Firma informuje, że odnotowała wzrost wartości sprzedaży przy jednoczesnym spadku zamówień.
Homag podliczył, że wartość przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosła 817 mln euro w porównaniu do 782 mln w roku 2022. Jeśli chodzi o wartość wskaźnika EBIT, to był on na podobnym poziomie co w roku ubiegłym. W bieżącym roku wyniósł 56,8 mln euro w stosunku do 58,6 mln w pierwszym półroczu 2022 r.

Spółka poinformowała także o wartości zamówień. W pierwszym półroczu zebrała zlecenia na kwotę 671 mln euro. Jest to znaczący spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym, wówczas wartość ta wyniosła nieco ponad 1 mld euro (1 031 mln euro). Ten spadek nie stanowi jednak zaskoczenia dla firmy. Ocenia ona, że po dwóch latach dużych inwestycji przedsiębiorstw obecnie klienci są ostrożniejsi z podejmowaniem decyzji o znaczących wydatkach. Wpływ na to mają głównie dwa czynniki: wysoka inflacja i wzrost stóp procentowych. Ta sytuacja widoczna jest na wszystkich rynkach, na których działa Homag.
Planowana strategia działania
Homag informuje, że dostosowuje się do trudniejszych warunków ekonomicznych i spadku zamówień na swoje produkty. Wdraża więc środki pozwalające zaoszczędzić na kosztach i zwiększyć wydajność, co wpłynie na zyskowność. W pierwszym półroczu tego roku w firmie pracowało 7576 osób, rok wcześniej zatrudnionych było 7333.
Zobacz również
Targi Window‑Tech Expo, Door‑Tec oraz Glass‑Tech Poland – relacja
W dniach 3–5 czerwca 2025 roku w halach Ptak Warsaw Expo odbyły się trzy równoległe wydarzenia: Window‑Tech Expo, Door‑Tec oraz Glass‑Tech Poland. Odwiedzający mieli okazję zapoznać się z ofertą kilkudziesięciu wystawców.
Relacja z uroczystego otwarcia showroomu Stalprodukt Zamość
W czwartek, 5 czerwca 2025 roku, w Zamościu odbyło się uroczyste otwarcie nowego salonu firmowego Stalprodukt Zamość, zlokalizowanego przy ul. Kilińskiego 86. Wydarzenie zgromadziło licznych gości, partnerów biznesowych oraz przedstawicieli mediów.
„Łączymy innowacje, rzemiosło i przyszłość” – relacja z Monter Show 2025
Monter Show 2025, które odbyło się w dniach 3-4 czerwca w Hotelu Ostoja w Chobienicach, to trzecia edycja największego wydarzenia branży monterskiej w Polsce, organizowanego przez Stowarzyszenie Monterów Stolarki. Impreza przyciągnęło profesjonalistów, producentów, dystrybutorów oraz młodych adeptów zawodu, tworząc przestrzeń dla innowacji, edukacji i networkingu pod hasłem „Łączymy”.