Homag podsumował pierwsze półrocze pod względem handlowym. Firma informuje, że odnotowała wzrost wartości sprzedaży przy jednoczesnym spadku zamówień.
Homag podliczył, że wartość przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosła 817 mln euro w porównaniu do 782 mln w roku 2022. Jeśli chodzi o wartość wskaźnika EBIT, to był on na podobnym poziomie co w roku ubiegłym. W bieżącym roku wyniósł 56,8 mln euro w stosunku do 58,6 mln w pierwszym półroczu 2022 r.

Spółka poinformowała także o wartości zamówień. W pierwszym półroczu zebrała zlecenia na kwotę 671 mln euro. Jest to znaczący spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym, wówczas wartość ta wyniosła nieco ponad 1 mld euro (1 031 mln euro). Ten spadek nie stanowi jednak zaskoczenia dla firmy. Ocenia ona, że po dwóch latach dużych inwestycji przedsiębiorstw obecnie klienci są ostrożniejsi z podejmowaniem decyzji o znaczących wydatkach. Wpływ na to mają głównie dwa czynniki: wysoka inflacja i wzrost stóp procentowych. Ta sytuacja widoczna jest na wszystkich rynkach, na których działa Homag.
Planowana strategia działania
Homag informuje, że dostosowuje się do trudniejszych warunków ekonomicznych i spadku zamówień na swoje produkty. Wdraża więc środki pozwalające zaoszczędzić na kosztach i zwiększyć wydajność, co wpłynie na zyskowność. W pierwszym półroczu tego roku w firmie pracowało 7576 osób, rok wcześniej zatrudnionych było 7333.
Zobacz również
Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood
W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.


