Homag odnotował znaczący spadek zamówień na swoje produkty

Autor: |Data publikacji:

Homag podsumował pierwsze półrocze pod względem handlowym. Firma informuje, że odnotowała wzrost wartości sprzedaży przy jednoczesnym spadku zamówień.

Homag podliczył, że wartość przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosła 817 mln euro w porównaniu do 782 mln w roku 2022. Jeśli chodzi o wartość wskaźnika EBIT, to był on na podobnym poziomie co w roku ubiegłym. W bieżącym roku wyniósł 56,8 mln euro w stosunku do 58,6 mln w pierwszym półroczu 2022 r.

Homag Polska.

Spółka poinformowała także o wartości zamówień. W pierwszym półroczu zebrała zlecenia na kwotę 671 mln euro. Jest to znaczący spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym, wówczas wartość ta wyniosła nieco ponad 1 mld euro (1 031 mln euro). Ten spadek nie stanowi jednak zaskoczenia dla firmy. Ocenia ona, że po dwóch latach dużych inwestycji przedsiębiorstw obecnie klienci są ostrożniejsi z podejmowaniem decyzji o znaczących wydatkach. Wpływ na to mają głównie dwa czynniki: wysoka inflacja i wzrost stóp procentowych. Ta sytuacja widoczna jest na wszystkich rynkach, na których działa Homag.

Planowana strategia działania

Homag informuje, że dostosowuje się do trudniejszych warunków ekonomicznych i spadku zamówień na swoje produkty. Wdraża więc środki pozwalające zaoszczędzić na kosztach i zwiększyć wydajność, co wpłynie na zyskowność. W pierwszym półroczu tego roku w firmie pracowało 7576 osób, rok wcześniej zatrudnionych było 7333.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".