Assa Abloy zakończyła proces przejęcia amerykańskiej firmy HHI. Jednocześnie szwedzka spółka uporządkowała swoją strukturę w USA i Kanadzie.
Amerykańska firma Hardware and Home Improvement (HHI), producent okuć budowlanych, należała do Spectrum Brands. Assa Abloy poinformowała o umowie akwizycji HHI już we wrześniu 2021 r. Pisaliśmy o tym TUTAJ. Firma podała do wiadomości kwotę transakcji, wynosiła ona 4,3 mld dolarów. Miała to być największa pod kątem wartości akwizycja w historii Assa Abloy. Choć firma planowała zakończyć proces przejęcia w 2021 r. to niestety nie udało się go sfinalizować. We wrześniu 2021 r. amerykański Departament Sprawiedliwości poinformował, że podejmie kroki, by zablokować tę transakcję. Sprawa toczyła się w sądzie i zakończyła się w czerwcu bieżącego roku na korzyść Assy Abloy. Przejęcie HHI przez szwedzką spółkę nastąpiło ostatecznie 20 czerwca bieżącego roku.

Przejęcie HHI, to dla Szwedów oznacza przede wszystkim dostęp do dużego, amerykańskiego rynku, zarówno w USA, jak i w Kanadzie. To jednocześnie powiększenie portfolio o nowe rozwiązania, znane marki w zakresie okuć budowlanych na kontynencie amerykańskim.
HHI jest dużym przedsiębiorstwem, o jego skali świadczą liczby. W ostatnim roku finansowym, który w przypadku HHI zakończył się z 30 września 2022 r., firma wypracowała sprzedaż w wysokości 1,65 mld dolarów. Wartość transakcji przejęcia się nie zmieniła, to podawane wcześniej 4,3 mld dolarów. Szwedzi spodziewają się, że wskaźnik EBIT w efekcie synergii osiągnie wartość 100 mln dolarów w okresie pięciu lat.
Z kolei Assa Abloy sprzedała na rzecz Fortune Brands firmę Emtek i segment Smart Residential w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Wartość transakcji to 800 mln dolarów, umowa została zawarta także 20 czerwca bieżącego roku.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


