Hensfort wykorzystuje dobrą koniunkturę

Autor: |Data publikacji:

Hensfort z Przemyśla odnotował w pierwszym półroczu tego roku duże wzrosty sprzedaży. Wśród sukcesów eksportowych firma wymienia m.in. znakomitą sprzedaż Holandii.

W I półroczu tego roku Hensfort odnotował znaczące wzrosty sprzedaży, która była wyższa o 38 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku 2020. Przyrównując najnowsze wyniki do roku 2019, który według wielu firm jest bardziej wymierny, ponieważ nie było wówczas zmiennej w postaci pandemii, wzrost wyniósł 33 proc.

Bardzo dobre wyniki producent osiągnął w Holandii (+154 proc.), Włoszech (+58 proc.) i Czechach (+52 proc.). Hensfort zakłada, że w drugiej połowie roku odnotowywany będzie dalszy wzrost sprzedaży, choć przewiduje osłabienie jego dynamiki do poziomu 30 proc. Planujemy/ prognozujemy dla kolejnych 6-ciu miesięcy dalszy wzrost sprzedaży z osłabieniem jego dynamiki do poziomu 30% r./r 

Andrzej Mazur, dyrektor handlowy w firmie Hensfort:

Pomimo utrzymującej się koniunktury (wysoka wartość krótkookresowego portfela zamówień), brak stabilności po stronie komponentów (wydłużanie terminów dostaw, bezprecedensowa dynamika wzrostu cen) nie pozwala patrzeć na nadchodzących 6 miesięcy ze spokojem i dużym optymizmem. Sytuacja rynkowa wymaga od nas nadzwyczajnego zaangażowania analitycznego i zwinności operacyjnej.

Hensfort cały czas inwestuje – dział produkcji aluminium będzie doposażony w nowoczesne centra obróbczo-tnące wraz z urządzeniami towarzyszącymi – zagniatarki, piły, frezarki, dofinansowane w ramach projektu Wzór na konkurencję (POPW.01.04.00). Wartość projektu wynosi 5 mln zł netto. Moce produkcyjne w zakresie konstrukcji aluminiowych zostaną podwojone do końca I kwartału 2022r.

Niedawno Hensfort pochwalił się, że jeszcze w tym roku okna z tej firmy zostaną zamontowane w luksusowym apartamencie studenckim w angielskim Huddersfield, To owoc odbywającej się w ramach projektu Blueprint Vision rewitalizacji dawnego budynku przemysłowego w nowoczesny i ekskluzywny budynek przeznaczony dla studiujących na Uniwersytecie Huddersfield.

Roger Marsh, odpowiedzialny za projekt Blueprint Vision:

Przebudowa tego historycznego miejsca jest ważnym krokiem w realizacji pierwszego etapu planu nakreślonego przez Radę Dystryktu i stwarza okazję do przywrócenia budynku do życia i użytkowania dla lokalnej społeczności. Jest to wspaniały projekt, który wspiera wizję stworzenia atrakcyjnego, tętniącego życiem centrum Huddersfield. Cieszę się, że nasi partnerzy, w tym firma Hensfort wspierają nas w tym ambitnym przedsięwzięciu.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.