Hensfort wykorzystuje dobrą koniunkturę

Autor: |Data publikacji:

Hensfort z Przemyśla odnotował w pierwszym półroczu tego roku duże wzrosty sprzedaży. Wśród sukcesów eksportowych firma wymienia m.in. znakomitą sprzedaż Holandii.

W I półroczu tego roku Hensfort odnotował znaczące wzrosty sprzedaży, która była wyższa o 38 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku 2020. Przyrównując najnowsze wyniki do roku 2019, który według wielu firm jest bardziej wymierny, ponieważ nie było wówczas zmiennej w postaci pandemii, wzrost wyniósł 33 proc.

Bardzo dobre wyniki producent osiągnął w Holandii (+154 proc.), Włoszech (+58 proc.) i Czechach (+52 proc.). Hensfort zakłada, że w drugiej połowie roku odnotowywany będzie dalszy wzrost sprzedaży, choć przewiduje osłabienie jego dynamiki do poziomu 30 proc. Planujemy/ prognozujemy dla kolejnych 6-ciu miesięcy dalszy wzrost sprzedaży z osłabieniem jego dynamiki do poziomu 30% r./r 

Andrzej Mazur, dyrektor handlowy w firmie Hensfort:

Pomimo utrzymującej się koniunktury (wysoka wartość krótkookresowego portfela zamówień), brak stabilności po stronie komponentów (wydłużanie terminów dostaw, bezprecedensowa dynamika wzrostu cen) nie pozwala patrzeć na nadchodzących 6 miesięcy ze spokojem i dużym optymizmem. Sytuacja rynkowa wymaga od nas nadzwyczajnego zaangażowania analitycznego i zwinności operacyjnej.

Hensfort cały czas inwestuje – dział produkcji aluminium będzie doposażony w nowoczesne centra obróbczo-tnące wraz z urządzeniami towarzyszącymi – zagniatarki, piły, frezarki, dofinansowane w ramach projektu Wzór na konkurencję (POPW.01.04.00). Wartość projektu wynosi 5 mln zł netto. Moce produkcyjne w zakresie konstrukcji aluminiowych zostaną podwojone do końca I kwartału 2022r.

Niedawno Hensfort pochwalił się, że jeszcze w tym roku okna z tej firmy zostaną zamontowane w luksusowym apartamencie studenckim w angielskim Huddersfield, To owoc odbywającej się w ramach projektu Blueprint Vision rewitalizacji dawnego budynku przemysłowego w nowoczesny i ekskluzywny budynek przeznaczony dla studiujących na Uniwersytecie Huddersfield.

Roger Marsh, odpowiedzialny za projekt Blueprint Vision:

Przebudowa tego historycznego miejsca jest ważnym krokiem w realizacji pierwszego etapu planu nakreślonego przez Radę Dystryktu i stwarza okazję do przywrócenia budynku do życia i użytkowania dla lokalnej społeczności. Jest to wspaniały projekt, który wspiera wizję stworzenia atrakcyjnego, tętniącego życiem centrum Huddersfield. Cieszę się, że nasi partnerzy, w tym firma Hensfort wspierają nas w tym ambitnym przedsięwzięciu.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".