Grupa Würth, jeden z czołowych dostawców materiałów montażowych i mocujących, po pierwszym półroczu 2022 roku miała sprzedaż na poziomie blisko 10 mld euro. Oznacza to kilkunastoprocentowy wzrost względem analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Od stycznia do czerwca 2022 roku przychody Grupy Würth wyniosły 9,9 mld euro. Oznacza to wzrost o 18,4 proc. względem pierwszego półrocza roku 2021. Po uwzględnieniu różnic walutowych wzrost szacowany jest na poziomie 17 proc. W Niemczech grupa miała przychody na poziomie 3,9 mld euro (wzrost o 12,7 proc.), a na zagranicznych rynkach wyniosły one 6 mld euro (wzrost o 22,3 proc.).
Grupa odnotowała duże wzrosty w sprzedaży online. Przychody e-commerce wzrosły o 21,4 proc. w porównaniu z okresem od stycznia do czerwca 2021 roku. Obecnie sprzedaż w internecie stanowi już 1/5 udziału w sprzedaży ogółem. Wynik operacyjny Grupy Würth wyniósł 720 mln euro i był znacznie wyższy niż w roku poprzednim (520 mln euro).
Robert Friedmann, rzecznik zarządu Grupy Würth:
Perspektywy na drugą połowę 2022 roku z pewnością nie są idealne ze względu na trudniejsze warunki ramowe. Niemniej jednak obecnie zakładamy dalszy pozytywny rozwój firmy z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w 2022 roku, pod warunkiem, że globalna sytuacja gospodarcza i polityczna nie ulegnie drastycznemu pogorszeniu.
Grupa Würth na początku 2022 roku poinformowała, że poprzedni sezon był dla niej rekordowy pod względem przychodów. Rekordowy był również zys. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".