Somfy podało wyniki za IV kwartał. Jednocześnie firma podsumowała rok 2020 pod względem handlowym. Zakończył się on wzrostem sprzedaży.
W 2020 r. najtrudniejszy dla Somfy był II kwartał. Wówczas wyniki spadły o ponad 15 proc. Jednak w pozostałych kwartałach firma osiągała wyniki, na plusie, dlatego finalnie rok 2020 zakończył się wzrostem sprzedaży o ponad 6 proc. Wartość przychodów wyniosła 1,257 mld euro w porównaniu do 1,2 mld euro w roku 2019. W trzecim kwartale spółka miała wyniki wyższe o ponad 24 proc. (pisaliśmy o tym TUTAJ), a w IV kwartale o 15 proc.
Somfy podsumowało wyniki w poszczególnych regionach. Po raz kolejny widać stały i solidny wzrost na rynkach Europy Wschodniej i Centralnej (w tym Polski) – to o ponad 12 proc. Północna Europa i Ameryka Północna tez zakończyły rok na plusie – wynik ze sprzedaży jest wyższy o ok. 6 proc. w porównaniu do 2019 r. Firma podaje, że nawet w krajach, w których w minionym roku na wiosnę zarządzony był tzw. twardy lockdown, tak jak we Francji, to sprzedaż w tym kraju na koniec roku również zakończyła się na plusie o 1,6 proc.
Francuska spółka zauważyła, że po II kwartale nastąpiło odbicie na rynku, które przeciągnęło się na całe drugie półrocze. Firma uważa, że jest to pozytywny sygnał, który wskazuje na długoterminową tendencję na rynku. Jest to popyt na produkty, które związane są z rozwiązaniami dla inteligentnego domu. Ludzie docenili takie rozwiązania szczególnie wtedy, gdy w minionym roku dużo czasu spędzali we własnym domu.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".