Grupa Selena po III kwartałach jest na plusie

Red.: |Data publikacji:

Selena, producent i dystrybutor chemii budowlanej, opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2023. Grupa jest na plusie, zarówno jeśli chodzi o wartość sprzedaży, jak i zysk oraz wskaźnik EBIDTA.

Przedstawione przez Grupę Selena wyniki wskazują na zwiększenie przychodów netto ze sprzedaży. W omawianym okresie wyniosły one 491,6 mln zł wobec 452,5 mln w poprzednim kwartale. Niemniej w odniesieniu do III kwartału 2022 r. jest to spadek z poziomu 569 mln zł.

Wyższe są natomiast zyski i to zarówno w odniesieniu do analogicznego okresu rok wcześniej, jak też II kwartału roku 2023. Zysk z działalności operacyjnej zwiększył się r/r – z 67,6 mln zł do 70,5 mln. W przypadku zysku netto jest to kwota 54,8 mln zł wobec 46,4 mln rok wcześniej.

Wzrosła także EBIDTA, osiągając w III kwartale 2023 r. – 80,7 mln zł. Rok wcześniej była to kwota 79,4 mln zł.

Analizując ostatnie raporty Seleny widać, że minęła zła passa, uwidoczniona w wynikach z minionego kwartału. Najmniejsza różnica dotyczy przychodów netto ze sprzedaży. W II kwartale osiągnęły one 452,5 mln zł. Natomiast zysk z działalności operacyjnej to 28,7 mln zł, zysk netto – 11,8 mln, a EBIDTA – 38,6 mln zł.

Zobacz również

Niemiecki producent osłon wprowadza zmiany personalne

Niemiecki producent osłon wprowadza zmiany personalne

Dotychczasowy dyrektor zarządzający Hella Deutschland i Hella Holding, Christian Schaller, w całości skoncentruje się na zarządzaniu grupą. Jego działalność ma objąć również zagraniczne spółki.

Selena opublikowała wyniki finansowe za rok 2023

Selena opublikowała wyniki finansowe za rok 2023

Grupa Selena przedstawiła raport dotyczący wyników finansowych za rok 2023. Sprawozdanie wskazuje na znaczne zmniejszenie zysku netto z działalności, wobec 2022 r. Spadek objął również przychody ze sprzedaży.

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

1