Selena podała wyniki z trzech kwartałów. Wartość przychodów całej grupy kapitałowej wyniosły ponad 1 mld zł. Co więcej, firma obliczyła, że zysk netto wzrósł o prawie 100 proc. do wartości 46,9 mln zł.
Selena opublikowała wyniki dla całej Grupy. Wartość przychodów to ponad 1 mld zł, co oznacza wzrost o 8,8 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Spółka ocenia, że zwiększyła się rentowność ze sprzedaży netto dzięki m.in. zwiększeniu udziału w przychodach innowacyjnych produktów oraz korzystnym cenom surowców.
Jeśli chodzi o podsumowanie działalności w trzech kwartałach na różnych rynkach, to właściwie we wszystkich rejonach geograficznych notowane były wzrosty. Dla Grupy Selena kluczowa jest sprzedaż w Chinach, Kazachstanie, Ukrainie, Hiszpanii, Rumunii, USA i Europie Centralnej, ale także w Brazylii, Turcji i Rosji. Selena podaje, że także dobre wyniki notowane były w większości grup produktowych. Jak ocenia prezes Krzysztof Domarecki, dynamika wzrostu w Grupie Selena była wyższa od PKB, czy produkcji budowlanej , co oznacza, ze firma rośnie szybciej, niż rynek.
Dobre wyniki to, według prezesa, przede wszystkim efekt wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów opracowywanych przez dział R&D w laboratorium w Dzierżoniowie. Wśród nich znajduje się miedzy innymi nowa piana montażowa Energy 2020. Jej główną cechą jest wysoka termoizolacyjność.
Jeśli chodzi o ostatni kwartał w tym roku, to Selena spodziewa się, że popyt na jej produkty utrzyma się na wysokim poziomie. Co więcej, spółka zakłada, że nie zmienią się również ceny na surowce do produkcji pian i silikonów. Dlatego wyniki w ostatnim kwartale tego roku także powinny być na dużym plusie.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.