Selena podała wyniki z trzech kwartałów. Wartość przychodów całej grupy kapitałowej wyniosły ponad 1 mld zł. Co więcej, firma obliczyła, że zysk netto wzrósł o prawie 100 proc. do wartości 46,9 mln zł.
Selena opublikowała wyniki dla całej Grupy. Wartość przychodów to ponad 1 mld zł, co oznacza wzrost o 8,8 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Spółka ocenia, że zwiększyła się rentowność ze sprzedaży netto dzięki m.in. zwiększeniu udziału w przychodach innowacyjnych produktów oraz korzystnym cenom surowców.
Jeśli chodzi o podsumowanie działalności w trzech kwartałach na różnych rynkach, to właściwie we wszystkich rejonach geograficznych notowane były wzrosty. Dla Grupy Selena kluczowa jest sprzedaż w Chinach, Kazachstanie, Ukrainie, Hiszpanii, Rumunii, USA i Europie Centralnej, ale także w Brazylii, Turcji i Rosji. Selena podaje, że także dobre wyniki notowane były w większości grup produktowych. Jak ocenia prezes Krzysztof Domarecki, dynamika wzrostu w Grupie Selena była wyższa od PKB, czy produkcji budowlanej , co oznacza, ze firma rośnie szybciej, niż rynek.

Dobre wyniki to, według prezesa, przede wszystkim efekt wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów opracowywanych przez dział R&D w laboratorium w Dzierżoniowie. Wśród nich znajduje się miedzy innymi nowa piana montażowa Energy 2020. Jej główną cechą jest wysoka termoizolacyjność.
Jeśli chodzi o ostatni kwartał w tym roku, to Selena spodziewa się, że popyt na jej produkty utrzyma się na wysokim poziomie. Co więcej, spółka zakłada, że nie zmienią się również ceny na surowce do produkcji pian i silikonów. Dlatego wyniki w ostatnim kwartale tego roku także powinny być na dużym plusie.
Zobacz również
Najwięksi producenci branży stolarki 2025
Poznaliśmy ranking największych producentów w branży budowlanej. Wśród 100 obecnych na liście jest wiele firm stolarkowych.
Veka ma nowe laboratorium badawcze
Veka oddała do użytku nowoczesne laboratorium badawcze Winlab. Będzie tu testowana stolarka na rynek polski i na eksport.
Made Expo 2025: lokalne targi Europy Południowej
W dniach 19-22 listopada w Mediolanie odbyły się targi Made Expo, które obfitowały w charakterystyczne dla rynków Europy południowo-zachodniej rozwiązania


