Selena podała wyniki z trzech kwartałów. Wartość przychodów całej grupy kapitałowej wyniosły ponad 1 mld zł. Co więcej, firma obliczyła, że zysk netto wzrósł o prawie 100 proc. do wartości 46,9 mln zł.
Selena opublikowała wyniki dla całej Grupy. Wartość przychodów to ponad 1 mld zł, co oznacza wzrost o 8,8 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Spółka ocenia, że zwiększyła się rentowność ze sprzedaży netto dzięki m.in. zwiększeniu udziału w przychodach innowacyjnych produktów oraz korzystnym cenom surowców.
Jeśli chodzi o podsumowanie działalności w trzech kwartałach na różnych rynkach, to właściwie we wszystkich rejonach geograficznych notowane były wzrosty. Dla Grupy Selena kluczowa jest sprzedaż w Chinach, Kazachstanie, Ukrainie, Hiszpanii, Rumunii, USA i Europie Centralnej, ale także w Brazylii, Turcji i Rosji. Selena podaje, że także dobre wyniki notowane były w większości grup produktowych. Jak ocenia prezes Krzysztof Domarecki, dynamika wzrostu w Grupie Selena była wyższa od PKB, czy produkcji budowlanej , co oznacza, ze firma rośnie szybciej, niż rynek.

Dobre wyniki to, według prezesa, przede wszystkim efekt wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów opracowywanych przez dział R&D w laboratorium w Dzierżoniowie. Wśród nich znajduje się miedzy innymi nowa piana montażowa Energy 2020. Jej główną cechą jest wysoka termoizolacyjność.
Jeśli chodzi o ostatni kwartał w tym roku, to Selena spodziewa się, że popyt na jej produkty utrzyma się na wysokim poziomie. Co więcej, spółka zakłada, że nie zmienią się również ceny na surowce do produkcji pian i silikonów. Dlatego wyniki w ostatnim kwartale tego roku także powinny być na dużym plusie.
Zobacz również
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.
Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm
Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.


