Podczas 15. Międzynarodowej Konferencji Prasowej Grupa Roto poinformowała, że po trzech pierwszych kwartałach 2020 r. odnotowała wyższą sprzedaż niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Coroczne spotkanie z przedstawicielami mediów tym razem odbyło się w formule online.
Eckhard Keill, prezes Roto Frank AG, podczas konferencji prasowej podzielił się z dziennikarzami dotychczasowymi wynikami Grupy Roto, jak i prognozą na koniec tego roku. Podkreślił, że zapowiadane przez niego przed rokiem załamanie koniunktury okazało się niestety trafne, choć nikt nie spodziewał się dodatkowych negatywnych czynników, takich jak pandemia koronawirusa. Pomimo okresu pełnego wyzwań, Grupa Roto w trzech pierwszych kwartałach 2020 r. poprawiła sprzedaż w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r.
Wyniki finansowe Grupy Roto
Przychody w tym okresie wyniosły 511,8 mln euro (w porównaniu do 509,4 mln euro). Fenster- und Türtechnologie (FTT), czyli dywizji produkcji okuć do okien i drzwi niewiele zabrakło, by poprawić wyniki z 2019 r. Dachsystem-Technologie (DST), czyli dywizja technologii okien dachowych zaliczyła z kolei solidne wzrosty. Najmłodsza dywizja w Grupie Roto, czyli Roto Professional Service (RPS), która świadczy usługi serwisowe do okien i drzwi w krajach DACHL odnotowała z kolei dwucyfrowe wzrosty.
Jak mówił Eckhard Keill podczas swojego wystąpienia, jeżeli sytuacja związana z pandemią nie ulegnie dynamicznemu pogorszeniu, prognozowana sprzedaż Grupy Roto do końca 2020 r. powinna osiągnąć poziom ok. 675 mln euro. Biorąc pod uwagę fakt, że 2019 r. zakończył się przychodami w wysokości 668 mln euro, Grupa Roto ma szanse osiągnąć prawie 2-proc. wzrost.
Roto Frank FTT na poszczególnych rynkach
Według Marcusa Sandera, prezesa Roto Frank FTT, w Ameryce Północnej, w związku z tymczasowymi lockdownami, sytuacja rynkowa była zmienna, ale mimo to dywizja FTT odnotowała tam wzrost udziału w rynku oraz przychodów. Ameryka Południowa, choć była regionem pełnym wyzwań, nie tylko przez sytuację związaną z pandemią, ale również przez kwestie ekonomiczne i polityczne, również została pozytywnie oceniona przez prezesa FTT. Sprzedaż utrzymywała się tutaj na dobrym poziomie, a Brazylia była jednym z tych rynków, na którym osiągnięto duży wzrost sprzedaży.
– Ogólnie rzecz biorąc sytuacja rynkowa jest tutaj zrównoważona – tak Marcus Sander określił z kolei region Europy. Wśród pozytywnych przykładów wymienił Niemcy, Austrię i Szwajcarię, a po okresie lockdownu również Europę Wschodnią. Co ciekawe, to właśnie wśród producentów z tej części Starego Kontynentu doszukiwał się powodu stagnacji na rynkach francuskim i włoskim. Według prezesa Roto Frank FTT producenci z Europy Wschodniej wywierają bowiem silną presję na oba kraje. W Europie Południowej branża budowlana jest uzależniona poniekąd od turystyki, z kolei Wielka Brytania pozostaje dużym wyzwaniem ze względu na niepewność związaną z brexitem i sytuacją pandemiczną. Marcus Sander powiedział również, że udział w rynku jest uzależniony m.in. od niezawodności dostaw we wszystkich grupach produktowych. Dzięki temu właśnie firma osiągnęła w Niemczech obiecujący wzrost sprzedaży i udziału w rynku.
Jeżeli zaś chodzi o region Azji Pacyfiku, to tu w większości państw udało się utrzymać poziom sprzedaży sprzed roku. Niestety sytuacja związana z koronawirusem silnie odbiła się na sprzedaży w Chinach, co znacząco wpłynęło na działalność Roto na początku roku. Okazuje się bowiem, że w pierwszych czterech miesiącach roku spadki wyniosły tutaj ponad 40 proc. Sander zapowiedział podczas konferencji prasowej dalszy rozwój okuć Patio Inowa. W nowej odsłonie tego produktu maksymalna waga skrzydła będzie mogła wynosić 300 a nie jak dotąd 200 kg.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".