Podczas trwającego jubileuszu 30-lecia Oknoplastu przedstawiona została nowa identyfikacja wizualna Grupy Oknoplast. Zaprezentowano nowe logo.
Trwa coroczna międzynarodowa konferencja Hello Oknoplast, która w połączeniu z jubileuszem firmy, była dobrą okazją do zaprezentowania nowej identyfikacji wizualnej Grupy Oknoplast, w skład której wchodzi sześć marek: Oknoplast, WnD, Aluhaus, Hermet10 (Ampuero), SKYVI oraz Catadi.
Ponadto w trakcie wydarzenia poznaliśmy wyniki finansowe Grupy za 2023 rok i pierwsze półrocze roku bieżącego, a także trwający proces ekspansji na światowe rynki. W 2023 osiągnęła ona przychody wysokości 1,72 mld zł, czyli na podobnym poziomie co w roku 2022. Po niespełna sześciu miesiącach obecnego roku Grupa osiągnęła 1 mld zł obrotu, co rok do roku daje 13,5% wzrostu.
Swoją pozycję na światowych rynkach Oknoplast przedstawił również w liczbach. Grupa ma sieć 3500 salonów sprzedaży w różnych częściach Europy i Ameryki Północnej, a także fabryki w Polsce oraz Hiszpanii, w których dziennie produkuje się ok. 5000 okien (2,3 mln rocznie). Eksport w tym momencie stanowi 88% sprzedaży Grupy, a największymi rynkami są w kolejności od największego: Włochy, Hiszpania, Francja, Polska i Niemcy.
Za najważniejszą decyzję w Grupie w zeszłym roku uznano budowę magazynu wysokiego składowania, zlokalizowanego w jej siedzibie – w podkrakowskim Ochmanowie, którego powierzchnia blisko 30 tys. m3 pozwoli na przechowywanie 1800 specjalistycznych palet wypełnionych komponentami. W ostatnim czasie producent wyposażył magazyn w odnawialne źródła energii, a o całej inwestycji możecie przeczytać na naszym portalu.
Zobacz również
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".
WinDoor-tech 2025 – zapowiedź programu merytorycznego
Targi WinDoor-tech 2025 oprócz prezentacji z zakresu automatyzacji oferują szereg konferencji merytorycznych. Jedną z nich jest Forum EPPA.