Podczas trwającego jubileuszu 30-lecia Oknoplastu przedstawiona została nowa identyfikacja wizualna Grupy Oknoplast. Zaprezentowano nowe logo.
Trwa coroczna międzynarodowa konferencja Hello Oknoplast, która w połączeniu z jubileuszem firmy, była dobrą okazją do zaprezentowania nowej identyfikacji wizualnej Grupy Oknoplast, w skład której wchodzi sześć marek: Oknoplast, WnD, Aluhaus, Hermet10 (Ampuero), SKYVI oraz Catadi.
Ponadto w trakcie wydarzenia poznaliśmy wyniki finansowe Grupy za 2023 rok i pierwsze półrocze roku bieżącego, a także trwający proces ekspansji na światowe rynki. W 2023 osiągnęła ona przychody wysokości 1,72 mld zł, czyli na podobnym poziomie co w roku 2022. Po niespełna sześciu miesiącach obecnego roku Grupa osiągnęła 1 mld zł obrotu, co rok do roku daje 13,5% wzrostu.
Swoją pozycję na światowych rynkach Oknoplast przedstawił również w liczbach. Grupa ma sieć 3500 salonów sprzedaży w różnych częściach Europy i Ameryki Północnej, a także fabryki w Polsce oraz Hiszpanii, w których dziennie produkuje się ok. 5000 okien (2,3 mln rocznie). Eksport w tym momencie stanowi 88% sprzedaży Grupy, a największymi rynkami są w kolejności od największego: Włochy, Hiszpania, Francja, Polska i Niemcy.
Za najważniejszą decyzję w Grupie w zeszłym roku uznano budowę magazynu wysokiego składowania, zlokalizowanego w jej siedzibie – w podkrakowskim Ochmanowie, którego powierzchnia blisko 30 tys. m3 pozwoli na przechowywanie 1800 specjalistycznych palet wypełnionych komponentami. W ostatnim czasie producent wyposażył magazyn w odnawialne źródła energii, a o całej inwestycji możecie przeczytać na naszym portalu.
Zobacz również
Białostocki piknik montażowy ISO-Chemie
W ubiegłym tygodniu gościliśmy na pikniku montażowym ISO-Chemie w Białymstoku. Szkolenie producenta ciepłej belki montażowej cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno montażystów, jak i producentów.
Rozstrzygnięto 29. edycję konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”
10 września 2025 roku w Zamku Królewskim w Warszawie ogłoszono laureatów Ogólnopolskiego Konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”.
Forum Webinar #2 – poznaj kolejne nowości na sezon 2025
18 września drugie w tym roku spotkanie w ramach Forum Webinar. Przedstawimy nowości produktowe branży stolarki na sezon 2025.