Podczas trwającego jubileuszu 30-lecia Oknoplastu przedstawiona została nowa identyfikacja wizualna Grupy Oknoplast. Zaprezentowano nowe logo.
Trwa coroczna międzynarodowa konferencja Hello Oknoplast, która w połączeniu z jubileuszem firmy, była dobrą okazją do zaprezentowania nowej identyfikacji wizualnej Grupy Oknoplast, w skład której wchodzi sześć marek: Oknoplast, WnD, Aluhaus, Hermet10 (Ampuero), SKYVI oraz Catadi.
Ponadto w trakcie wydarzenia poznaliśmy wyniki finansowe Grupy za 2023 rok i pierwsze półrocze roku bieżącego, a także trwający proces ekspansji na światowe rynki. W 2023 osiągnęła ona przychody wysokości 1,72 mld zł, czyli na podobnym poziomie co w roku 2022. Po niespełna sześciu miesiącach obecnego roku Grupa osiągnęła 1 mld zł obrotu, co rok do roku daje 13,5% wzrostu.
Swoją pozycję na światowych rynkach Oknoplast przedstawił również w liczbach. Grupa ma sieć 3500 salonów sprzedaży w różnych częściach Europy i Ameryki Północnej, a także fabryki w Polsce oraz Hiszpanii, w których dziennie produkuje się ok. 5000 okien (2,3 mln rocznie). Eksport w tym momencie stanowi 88% sprzedaży Grupy, a największymi rynkami są w kolejności od największego: Włochy, Hiszpania, Francja, Polska i Niemcy.
Za najważniejszą decyzję w Grupie w zeszłym roku uznano budowę magazynu wysokiego składowania, zlokalizowanego w jej siedzibie – w podkrakowskim Ochmanowie, którego powierzchnia blisko 30 tys. m3 pozwoli na przechowywanie 1800 specjalistycznych palet wypełnionych komponentami. W ostatnim czasie producent wyposażył magazyn w odnawialne źródła energii, a o całej inwestycji możecie przeczytać na naszym portalu.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.