Grupa NSG kończy rok finansowy ze wzrostem sprzedaży i zysku

Red.: |Data publikacji:

Grupa NSG podsumowała swój rok finansowy, zakończony 31 marca. Spółce, mimo dużych trudności na rynku, udało się wypracować wzrost przychodu o 27 proc.

Grupa NSG, właściciel marki Pilkington, podsumowała rok fiskalny – to okres od 1 kwietnia 2022 r. do 31 marca bieżącego roku. W tym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 763,5 mld jenów (ok. 22,6 mld zł) w stosunku do 600,6 mld (ok. 17,8 mld zł), co oznacza wzrost o 27 proc. Znacząco wyższy jest także zysk operacyjny, w zakończonym  roku wyniósł on 34,8 mld jenów (ok. 1 mld zł) w stosunku do 20 mld (ok. 590 mln zł) rok wcześniej, to wzrost o 74 proc.

Spółka podała informacje także o wynikach w segmencie szkła architektonicznego. Tutaj również NSG odnotowało wzrost przychodów, w zakończonym roku wyniosły one 365,9 mld jenów (ok. 10,8 mld zł) w stosunku do 281,8 mld jenów (ok. 8,3 mld zł). Wyższy był także zysk operacyjny, w omawianym okresie wyniósł on 33,6 mld jenów (ok. 1 mld zł), a rok wcześniej była to kwota 28,1 mld jenów (ok. 830 mln zł). NSG informuje, że przychody wzrosły dzięki wysokiemu popytowi oraz wzrostowi cen we wszystkich regionach. Największy rynek dla NSG, jeśli chodzi o szkło architektoniczne, to Europa. Sprzedaż szkła budowlanego w krajach europejskich ma także największy, bo 21-procentowy udział w całej sprzedaży Grupy.

Zobacz również

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

1