Grupa Mercor dywersyfikuje ofertę

Autor: |Data publikacji:

Grupa Mercor SA niedawno opublikowała swoje wyniki finansowe za rok obrotowy 2023/2024. Trwa on od 1 kwietnia do 31 marca kolejnego roku. Wyniki zostały szerzej omówione podczas konferencji prasowej. Dowiedzieliśmy się z niej, że producent zabezpieczeń przeciwpożarowych, podejmuje dywersyfikację działalności.

W zakończonym roku obrotowym zysk netto wzrósł, EBIT wyniósł 57,1 mln zł, a EBITDA 76,3 mln zł. Krzysztof Krempeć, prezes zarządu Mercor SA oceniając sytuację bieżącą uważa, że po jeszcze trudnych kilku miesiącach rynek inwestycyjny powinien się poprawić. Spółka obecnie sprzedaje też magazyny energii i w tym segmencie zauważalna jest duża niepewność inwestorów dotycząca dotacji. Czekają oni na decyzje w sprawie uruchomienia finansowania i chwilowo powstrzymują się z zamówieniami.

Firma podkreśla też znaczenie podejmowanej od pewnego czasu dywersyfikacji, zarówno geograficznej, jak i produktowej. Od 3 lat przeistacza się z producenta wyrobów takich jak drzwi czy klapy pożarowe w przedsiębiorstwo ukierunkowane na technologię. Obecnie ma również kompletne systemy sterujące całymi rozwiązaniami, także systemy kontroli bezpieczeństwa w dużych obiektach. Sprzedaje również rozwiązania związane z softwar’em.

Zobacz również

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.