Największy polski dostawca wyrobów aluminiowych korzysta na dobrej kondycji branży budowlanej i wysokich cenach aluminium. Wielkość sprzedaży będzie tu na koniec roku wyższa od planowanej, a wypracowane zyski mają być rekordowe. Zdecydowano właśnie o wypłacie akcjonariuszom dywidendy za rok 2019.
Grupa Kęty zakładała przed pandemią, że osiągnie w br. ponad 3,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, wypracowując przy tym niemal 300 mln zł zysku netto. Pomimo wiosennych obaw o rozwój sytuacji w związku z koronawirusem, podsumowanie I półrocza wyszło jednak bardzo optymistycznie.
Dalszy ogląd sytuacji i analiza osiąganych wyników pozwoliła zarządowi grupy ogłosić obecnie, że sprzedaż w roku 2020 przekroczy prawdopodobnie tę początkowo planowaną o 2 proc., a zrealizowany zysk będzie wyższy od planowanego aż o 20 proc. i przekroczy wartość 350 mln zł. Osiągnięcia te wystąpią pomimo założenia, że w IV kwartale tego roku koniunktura rynkowa ulegnie pogorszeniu. Jednocześnie wydatki inwestycyjne Grupy Kęty będą niższe od planowanych i wyniosą 173 mln zł, co wynika głównie z przesunięć terminów rozpoczęcia realizacji części projektów inwestycyjnych.
Walne zgromadzenie Grupy Kęty zdecydowało o przeznaczeniu na dywidendę łącznie 336,7 mln zł, co daje 35 zł dywidendy na akcję. Wypłacona ona zostanie w dwóch transzach. Jako dzień dywidendy określono 21 września 2020 roku, natomiast termin wypłaty dywidendy ustalony został na dzień 6 października 2020 roku (kwota 105,8 mln zł czyli 11 zł na akcję) i 4 listopada 2020 roku (kwota 230,9 mln zł czyli 24 zł na akcję). Cena akcji Grupy Kęty na koniec sierpnia wynosi ok. 490 zł.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.