Grupa Kęty zakończy rok na dużym plusie

Autor: |Data publikacji:

Największy polski dostawca wyrobów aluminiowych korzysta na dobrej kondycji branży budowlanej i wysokich cenach aluminium. Wielkość sprzedaży będzie tu na koniec roku wyższa od planowanej, a wypracowane zyski mają być rekordowe. Zdecydowano właśnie o wypłacie akcjonariuszom dywidendy za rok 2019.

Grupa Kęty zakładała przed pandemią, że osiągnie w br. ponad 3,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, wypracowując przy tym niemal 300 mln zł zysku netto. Pomimo wiosennych obaw o rozwój sytuacji w związku z koronawirusem, podsumowanie I półrocza wyszło jednak bardzo optymistycznie.

Dalszy ogląd sytuacji i analiza osiąganych wyników pozwoliła zarządowi grupy ogłosić obecnie, że sprzedaż w roku 2020 przekroczy prawdopodobnie tę początkowo planowaną o 2 proc., a zrealizowany zysk będzie wyższy od planowanego aż o 20 proc. i przekroczy wartość 350 mln zł. Osiągnięcia te wystąpią pomimo założenia, że w IV kwartale tego roku koniunktura rynkowa ulegnie pogorszeniu. Jednocześnie wydatki inwestycyjne Grupy Kęty będą niższe od planowanych i wyniosą 173 mln zł, co wynika głównie z przesunięć terminów rozpoczęcia realizacji części projektów inwestycyjnych.

Walne zgromadzenie Grupy Kęty zdecydowało o przeznaczeniu na dywidendę łącznie 336,7 mln zł, co daje 35 zł dywidendy na akcję. Wypłacona ona zostanie w dwóch transzach. Jako dzień dywidendy określono 21 września 2020 roku, natomiast termin wypłaty dywidendy ustalony został na dzień 6 października 2020 roku (kwota 105,8 mln zł czyli 11 zł na akcję) i 4 listopada 2020 roku (kwota 230,9 mln zł czyli 24 zł na akcję). Cena akcji Grupy Kęty na koniec sierpnia wynosi ok. 490 zł.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.