Grupa Kęty w II kwartale ze wzrostem sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Grupa Kęty poinformowała, że w II kwartale sprzedaż utrzymywała się na lepszym, niż zakładano poziomie. Przychody ze sprzedaży wyniosły 875 mln zł i były wyższe o 5 proc. w porównaniu z 2019 r.

Grupa Kęty podała do wiadomości szacunkowe, skonsolidowane wyniki z II kwartału, a także, jaki wpływ na działalność spółki ma koronawirus SARS-CoV-2. Przychody ze sprzedaży wyniosły 875 mln zł, co oznacza realizację w 51 proc. prognozy na cały rok 2020. Zysk netto w II kwartale to 110 mln zł w porównaniu do 75,5 mln w 2019 r. Kęty podały, że w II kwartale spółka zrealizowała w 66 proc. planowany zysk na rok 2020. EBIT wyniósł 145 mln w porównaniu do 101,3 mln zł rok wcześniej,  a to realizacja prognozowanych wyników na rok 2020 w 66 procentach.

Zarząd Grupy przyznał, że dane ze sprzedaży w kwietniu i maju, a także szacunki za czerwiec pokazują, że popyt był na wysokim, lepszym niż zakładano poziomie. Jeśli chodzi o dane w poszczególnych działach, to segment wyrobów wyciskanych w II kwartale odnotował wzrost sprzedaży ilościowej o 3 proc. Jednak ze względu na spadki cen aluminium o 9 proc. finalnie segment zanotuje 5-procentowy spadek wartości sprzedaży. W systemach aluminiowych dane ze sprzedaży są na podobnym poziomie, jak w roku ubiegłym. Najlepsze wyniki miał dział opakowań giętkich, gdzie wzrost przychodów był na poziomie ok. 30 proc.

Spółka podaje, że w II kwartale nie odnotowała istotnego, negatywnego wpływu Covid-19 na działalność. Mimo wciąż niepewnej sytuacji rynkowej związanej z pandemią, zarząd podtrzymuje swoje prognozy z lutego tego roku dotyczące wyników na 2020 r. Powyższe dane są szacunkowe i mogą ulec zmianie, pełen raport zostanie opublikowany 5 sierpnia.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.