Grupa Kęty sprzedaje coraz więcej za granicę

Autor: |Data publikacji:

Grupa Kęty, do której należy m.in. Aluprof, podała dziś do publicznej wiadomości wyniki z III kwartału. Przychody netto ze sprzedaży w okresie od stycznia do września wyniosły 2,449 mld zł w porównaniu do 2,235 mld w roku 2018.

Grupa Kęty z Bielska-Białej może zaliczyć minione trzy kwartały do udanych. Firmie udało się osiągnąć kolejny wzrost przychodów ze sprzedaży. Wzrósł także zysk netto. Spółka podaje, że w tym roku w dziewięciu miesiącach wyniósł on 232 mln zł w porównaniu do 208 mln w roku 2018.

Grupa Kęty dzieli swoją działalność na trzy segmenty: wyrobów wyciskanych, opakowań giętkich i systemów aluminiowych. Najwięcej przychodów ze sprzedaży generuje segment systemów aluminiowych. Sprzedaż do klientów zewnętrznych w okresie dziewięciu miesięcy wynosi 1,104 mld zł. W roku 2018 ta kwota wynosiła 946 mln zł.

Budynek Ambassador w Warszawie, w którym wykorzystano systemy architektoniczne Aluprofu.

Zarząd Grupy podał, że w III kwartale, czyli od lipca do września, ogólny wzrost sprzedaży był na poziomie 3 proc. Istotnym w tym okresie był fakt, że spadły ceny aluminium o ok. 9 proc. Natomiast na dobre wyniki duży wpływ miała sprzedaż zagraniczna, jak podaje spółka, przychody z eksportu były wyższe o 9 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

Zobacz również

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu

W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.