Grupa Inwido osiągnęła sprzedaż w I kwartale w wysokości 1,4 mld koron szwedzkich (ok. 600 mln zł). To wzrost w stosunku do roku 2019 o 1 proc. Dużo gorzej wypadły wyniki tej spółki w przypadku sprzedaży do Polski.
Pierwszy kwartał w tym roku w Inwido przebiegał zgodnie z oczekiwaniami. To okres, z którym świat zaczął zmagać się z kryzysem związanym z Covid-19. Jednak okazało się, że wyniki ze sprzedaży w szwedzkiej grupie były na podobnym poziomie, jak w roku 2019. Sprzedaż netto osiągnęła w I kwartale wartość 1,448 mld koron (ok. 604 mln zł) w porównaniu z 1,443 mld w poprzednim roku (ok. 602 mln zł). Firma poinformowała też o innym pozytywnym wskaźniku. Poziom zamówień od klientów w omawianym okresie wzrósł o 9 proc.

Inwido poinformowało również, jak wyglądała sprzedaż do poszczególnych krajów. W Polsce przychody z I kwartału wyniosły 17 mln koron w porównaniu z 23 mln w roku 2019 (spadek aż o 26 proc.). W naszym kraju do Grupy Inwido należy producent okien i drzwi Sokółka oraz firma A-Lakiernia. W sumie firmy zanotowały w omawianym okresie spadki ze sprzedaży. Znacznie lepiej radziły sobie w tym czasie przedsiębiorstwa w Danii, Szwecji, Irlandii i w Niemczech.

Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.


