Grupa Inwido z dużymi spadkami w Polsce po I kwartale

Autor: |Data publikacji:

Grupa Inwido osiągnęła sprzedaż w I kwartale w wysokości 1,4 mld koron szwedzkich (ok. 600 mln zł). To wzrost w stosunku do roku 2019 o 1 proc. Dużo gorzej wypadły wyniki tej spółki w przypadku sprzedaży do  Polski.

Pierwszy kwartał w tym roku w Inwido przebiegał zgodnie z oczekiwaniami. To okres, z którym świat zaczął zmagać się z kryzysem związanym z Covid-19. Jednak okazało się, że wyniki ze sprzedaży w szwedzkiej grupie były na podobnym poziomie, jak w roku 2019. Sprzedaż netto osiągnęła w I kwartale wartość 1,448 mld koron (ok. 604 mln zł) w porównaniu z 1,443 mld w poprzednim roku (ok. 602 mln zł). Firma poinformowała też o innym pozytywnym wskaźniku. Poziom zamówień od klientów w omawianym okresie wzrósł o 9 proc.

Sprzedaż netto w poszczególnych krajach (w mln koron szwedzkich).

Inwido poinformowało również, jak wyglądała sprzedaż do poszczególnych krajów. W Polsce przychody z I kwartału wyniosły 17 mln koron w porównaniu z 23 mln w roku 2019 (spadek aż o 26 proc.). W naszym kraju do Grupy Inwido należy producent okien i drzwi Sokółka oraz firma A-Lakiernia. W sumie firmy zanotowały w omawianym okresie spadki ze sprzedaży. Znacznie lepiej radziły sobie w tym czasie przedsiębiorstwa w Danii, Szwecji, Irlandii i w Niemczech.

 

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.