Grupa Etex przygotowana na „nową normalność”

Autor: |Data publikacji:

Grupa Etex podsumowała wyniki za 2021 r. Firma osiągnęła niemal 19-procentowy wzrost przychodów w stosunku do 2020 r.

Grupa Etex to właściciel m.in. marki Promat, dostawcy na polskim rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych w budownictwie. Spółka z siedzibą w Brukseli poinformowała, że w 2021 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 2,97 mld euro w stosunku do 2,61 mld w roku 2020, to wzrost o 18,7 proc. Firma porównała wyniki z 2021 z danymi z 2019 r., co również daje wzrost, w tym wypadku o ponad 13 proc.

Te wysokie wyniki wynikają z rosnącego popytu, zwłaszcza w segmencie renowacji budynków, wyższych marż dostosowaniu kosztów do ceny oraz dużej wydajności w działalności produkcyjnej. Zarząd wyjaśnia, że pozytywny wpływ na wyniki miały także działania oszczędnościowe, które spółka rozpoczęła w 2020 roku.

W pierwszym półroczu 2022 r. firma ocenia, że popyt pozostaje na wysokim poziomie. Jednak niekorzystnie na wyniki wpływają takie czynniki, jak postępujący wzrost cen surowców do produkcji, energii, wojna w Ukrainie czy nowe warianty COVID-19. Na rynku budowlanym, ale nie tylko, panuje niepewność. Zarząd Etex przyznaje, że w ostatnich dwóch latach można powiedzieć, że zmienność stała się „nową normalnością”.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".