Grupa Etex podsumowała wyniki za 2021 r. Firma osiągnęła niemal 19-procentowy wzrost przychodów w stosunku do 2020 r.
Grupa Etex to właściciel m.in. marki Promat, dostawcy na polskim rynku biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych w budownictwie. Spółka z siedzibą w Brukseli poinformowała, że w 2021 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 2,97 mld euro w stosunku do 2,61 mld w roku 2020, to wzrost o 18,7 proc. Firma porównała wyniki z 2021 z danymi z 2019 r., co również daje wzrost, w tym wypadku o ponad 13 proc.
Te wysokie wyniki wynikają z rosnącego popytu, zwłaszcza w segmencie renowacji budynków, wyższych marż dostosowaniu kosztów do ceny oraz dużej wydajności w działalności produkcyjnej. Zarząd wyjaśnia, że pozytywny wpływ na wyniki miały także działania oszczędnościowe, które spółka rozpoczęła w 2020 roku.
W pierwszym półroczu 2022 r. firma ocenia, że popyt pozostaje na wysokim poziomie. Jednak niekorzystnie na wyniki wpływają takie czynniki, jak postępujący wzrost cen surowców do produkcji, energii, wojna w Ukrainie czy nowe warianty COVID-19. Na rynku budowlanym, ale nie tylko, panuje niepewność. Zarząd Etex przyznaje, że w ostatnich dwóch latach można powiedzieć, że zmienność stała się „nową normalnością”.
Zobacz również
Forum Webinar #2 – poznaj kolejne nowości na sezon 2025
18 września drugie w tym roku spotkanie w ramach Forum Webinar. Przedstawimy nowości produktowe branży stolarki na sezon 2025.
Czytaj wrześniowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (09/2025). Gościem wydania jest Marek Mędrek, CEO Schüco International Polska.
Drutex otworzył nową siedzibę w Bytowie
Drutex przeniósł się do nowej siedziby. Biurowiec za ponad 60 mln zł został oddany do użytku w roku jubileuszu 40-lecia działalności spółki.