Glaston podliczył wyniki finansowe z 2020 r. Firma od stycznia ma także nowego prezesa, to Anders Dahlblom.
Glaston podliczył, że w okresie od stycznia do końca grudnia 2020 r. wartość sprzedaży netto wyniosła 170 mln euro w stosunku do 204,6 mln w 2019 r. (wyniki pro forma uwzględniają dane Bystronica, pisaliśmy o tym TUTAJ). Jeśli chodzi o poziom zamówień, to w minionym roku ich wartość wyniosła 153,5 mln euro w porównaniu do 184,6 mln (pro forma).
Firma zakończyła IV kwartał dobrym wynikiem, jeśli chodzi o poziom zamówień. Od października do końca grudnia firma otrzymała zamówienia o wartości 52,1 mln euro w stosunku do 49,2 mln w 2019 r. Niestety, niższe są przychody ze sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku. W IV kwartale 2020 wartość sprzedaży netto wyniosła 38,3 mln euro w stosunku do 47,3 mln euro.
Glaston zauważył, że pod koniec roku nastąpiło ożywienie na rynku, które widoczne jest także w pierwszych tygodniach 2021 r. Firma notuje wzrost poziomu zamówień, zarówno jeśli chodzi o segment maszyn, jak i na usługę serwisu. Jednak ze względu na to, że w całym 2020 r. spółka miała niski poziom zamówień, to obecny rok Glaston zaczął z niższym o 20 proc. portfelem zamówień, niż rok wcześniej.
Ten rok spółka zaczęła także z nowym prezesem. Został nim od 1 stycznia 2021 r. Anders Dahlblom, Przed nim na stanowisku prezesa zasiadał Sasu Koivumäki. Jak podaje Glaston, nowy szef skupi się w swoich działaniach na rozwoju pełnego potencjału firmy oraz na tworzeniu zyskownego wzrostu.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".