Glaston podsumował wyniki handlowe z III kwartałów. Sprzedaż netto spadła, w tym roku osiągnęła wartość 131,8 mln euro w stosunku do 133,7 mln w roku 2019.
Dostawca maszyn i urządzeń do obróbki szkła odczuwa kryzys, przede wszystkim związany z ograniczeniami spowodowanymi pandemią. W trzech minionych kwartałach spółka odnotowała spadek w sprzedaży, od stycznia do końca września wyniosła ona 131,8 mln euro w porównaniu do 133,7 mln w roku 2019. Trudny dla firmy pod kątem wyników okazał się III kwartał. W tym okresie sprzedaż netto wyniosła 35,9 mln euro w porównaniu do 54,5 mln w 2019 r. Glaston także podaje, że w okresie od lipca do końca września firma otrzymała zamówienia o wartości 33,3 mln euro w stosunku do 45,6 mln euro w roku 2019.
Zarząd komentuje, że w trzecim kwartale zauważył poprawę w wynikach handlowych jeśli chodzi o rynek szyb zespolonych w Europie. Kilka dużych projektów, które były odkładane w poprzednich kwartałach, zostały właśnie zrealizowane w okresie od lipca do końca września. W segmencie szyb zespolonych firma zanotowała nawet wzrost zamówień o 3 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Natomiast produkty oraz serwis związane z obróbką cieplną, a także urządzenia przeznaczone na rynek motoryzacyjny to segmenty, które, jak ocenia zarząd, są „dużym wyzwaniem”. Spółka notuje tu znaczący spadek popytu.
Glaston zamierza podjąć działania, by dostosować swoją aktywność do niższego, niż planowany popytu. Pod uwagę brane są czasowe zwolnienia z pracy, ale także rozwiązanie umów o pracę, chodzi o około 20 stanowisk. Na koniec września Glaston zatrudniał 180 pracowników w zakładach w Finlandii. Firma planuje także wdrożyć inne działania, które mają obniżyć koszty. Spółka zakłada, że dzięki temu uda się oszczędzić około 1,5 mln euro.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.