Glaston opublikował wyniki z I kwartału tego roku. Firma podała, że wartość sprzedaży netto wyniosła 46,9 mln euro. Duży udział w tym miały zamówienia z rynku polskiego.
Pierwsze trzy miesiące tego roku to okres, gdy świat rozpoczął walkę z koronawirusem. Jednak Glaston poinformował, że w swoich danych w I kwartale nie widzi jeszcze wpływu pandemii, a poziom zamówień był podobny, jak w roku ubiegłym. Szczególnie dużą popularnością cieszyły się maszyny do produkcji szyb zespolonych, w odróżnieniu od maszyn do szyb w branży motoryzacyjnej. Firma przyznała, że w pojedynczych przypadkach klienci zdecydowali się na przełożenie na późniejszy okres zakupów, ale nie było ich anulowania. Spółka jednak zakłada, że w kolejnych miesiącach sytuacja może się zmienić i pojawią się spadki w popycie. Także klienci mogą chcieć wycofać swoje zlecenia.
W tym roku w I kwartale sprzedaż netto wyniosła 46,9 mln euro w porównaniu do 44,3 mln euro. Wartość zamówień, które wpłynęły do Glaston Group w tym roku to 45,6 mln euro, a w 2019 r. była to kwota 45,3 mln euro. W tym roku wartość zleceń w segmencie maszyn do produkcji szyb zespolonych to 21,2 mln euro, podczas gdy w roku ubiegłym było to zaledwie 12,3 mln euro. Glaston Group podał także, że wartość sprzedaży w tym segmencie wyniosła 22,4 mln euro w porównaniu do 15,1 mln euro w roku ubiegłym.
Dostawca maszyn do obróbki szkła poinformował o najważniejszych transakcjach w I kwartale. Duży, francuski producent okien zamówił dwie linie do szyb zespolonych. Poza tym spółka otrzymała zlecenia na kilka takich linii od firm z Polski, które zdecydowały się również kupić urządzenia przeładunkowe. Poza tym producenci szyb z naszego kraju postanowili zainwestować w urządzenia do hartowania szkła.
Glaston z siedzibą w Helsinkach w Finlandii w minionym roku włączył w swoje struktury Bystronic. Proces integracji zaczął się pod koniec stycznia, a zakończył w kwietniu 2019 r. Dlatego spółka postanowiła, że na potrzeby raportu poda dane finansowe wspólnie obu podmiotów tak, jakby proces integracji był zakończony na początku roku 2019.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".