Glaston opublikował wyniki z I kwartału tego roku. Firma podała, że wartość sprzedaży netto wyniosła 46,9 mln euro. Duży udział w tym miały zamówienia z rynku polskiego.
Pierwsze trzy miesiące tego roku to okres, gdy świat rozpoczął walkę z koronawirusem. Jednak Glaston poinformował, że w swoich danych w I kwartale nie widzi jeszcze wpływu pandemii, a poziom zamówień był podobny, jak w roku ubiegłym. Szczególnie dużą popularnością cieszyły się maszyny do produkcji szyb zespolonych, w odróżnieniu od maszyn do szyb w branży motoryzacyjnej. Firma przyznała, że w pojedynczych przypadkach klienci zdecydowali się na przełożenie na późniejszy okres zakupów, ale nie było ich anulowania. Spółka jednak zakłada, że w kolejnych miesiącach sytuacja może się zmienić i pojawią się spadki w popycie. Także klienci mogą chcieć wycofać swoje zlecenia.
W tym roku w I kwartale sprzedaż netto wyniosła 46,9 mln euro w porównaniu do 44,3 mln euro. Wartość zamówień, które wpłynęły do Glaston Group w tym roku to 45,6 mln euro, a w 2019 r. była to kwota 45,3 mln euro. W tym roku wartość zleceń w segmencie maszyn do produkcji szyb zespolonych to 21,2 mln euro, podczas gdy w roku ubiegłym było to zaledwie 12,3 mln euro. Glaston Group podał także, że wartość sprzedaży w tym segmencie wyniosła 22,4 mln euro w porównaniu do 15,1 mln euro w roku ubiegłym.
Dostawca maszyn do obróbki szkła poinformował o najważniejszych transakcjach w I kwartale. Duży, francuski producent okien zamówił dwie linie do szyb zespolonych. Poza tym spółka otrzymała zlecenia na kilka takich linii od firm z Polski, które zdecydowały się również kupić urządzenia przeładunkowe. Poza tym producenci szyb z naszego kraju postanowili zainwestować w urządzenia do hartowania szkła.
Glaston z siedzibą w Helsinkach w Finlandii w minionym roku włączył w swoje struktury Bystronic. Proces integracji zaczął się pod koniec stycznia, a zakończył w kwietniu 2019 r. Dlatego spółka postanowiła, że na potrzeby raportu poda dane finansowe wspólnie obu podmiotów tak, jakby proces integracji był zakończony na początku roku 2019.
Zobacz również
MADE Expo 2025: innowacja i zrównoważony rozwój
Targi MADE Expo 2025 odbędą się w dniach 19–22 listopada 2025 roku, w centrum wystawienniczym Fiera Milano Rho w Mediolanie. "Forum Branżowe" objęło patronat medialny nad tym wydarzeniem.
Grzegorz Białczak w zarządzie Invado, rozpoczęło się Arbonia Next2025
Rozpoczęły się dwutygodniowe targi Arbonia Next2025, w których Grupa prezentuje swoje rozwiązania dostawcom, dystrybutorom oraz klientom. Tuż przed wydarzeniem Grzegorz Białczak, zarządzający Arbonią w Europie Środkowo-Wschodniej, został członkiem zarządu Invado.
Lista 100 najbogatszych Polaków
Miesięcznik "Forbes" opublikował w ostatnim czasie ranking "Lista 100 najbogatszych Polaków 2025”. Znajdują się na niej również osoby ze świata stolarki.