Glaston: duże zamówienia w I kwartale od polskich firm

Autor: |Data publikacji:

Glaston opublikował wyniki z I kwartału tego roku. Firma podała, że wartość sprzedaży netto wyniosła 46,9 mln euro. Duży udział w tym miały zamówienia z rynku polskiego.

Pierwsze trzy miesiące tego roku to okres, gdy świat rozpoczął walkę z koronawirusem. Jednak Glaston poinformował, że w swoich danych w I kwartale nie widzi jeszcze wpływu pandemii, a poziom zamówień był podobny, jak w roku ubiegłym. Szczególnie dużą popularnością cieszyły się maszyny do produkcji szyb zespolonych, w odróżnieniu od maszyn do szyb w branży motoryzacyjnej. Firma przyznała, że w pojedynczych przypadkach klienci zdecydowali się na przełożenie na późniejszy okres zakupów, ale nie było ich anulowania. Spółka jednak zakłada, że w kolejnych miesiącach sytuacja może się zmienić i pojawią się spadki w popycie. Także klienci mogą chcieć wycofać swoje zlecenia.

W tym roku w I kwartale sprzedaż netto wyniosła 46,9 mln euro w porównaniu do 44,3 mln euro. Wartość zamówień, które wpłynęły do Glaston Group w tym roku to 45,6 mln euro, a w 2019 r. była to kwota 45,3 mln euro. W tym roku wartość zleceń w segmencie maszyn do produkcji szyb zespolonych to 21,2 mln euro, podczas gdy w roku ubiegłym było to zaledwie 12,3 mln euro. Glaston Group podał także, że wartość sprzedaży w tym segmencie wyniosła 22,4 mln euro w porównaniu do 15,1 mln euro w roku ubiegłym.

Dostawca maszyn do obróbki szkła poinformował o najważniejszych transakcjach w I kwartale. Duży, francuski producent okien zamówił dwie linie do szyb zespolonych. Poza tym spółka otrzymała zlecenia na kilka takich linii od firm z Polski, które zdecydowały się również kupić urządzenia przeładunkowe. Poza tym producenci szyb z naszego kraju postanowili zainwestować w urządzenia do hartowania szkła.

Glaston z siedzibą w Helsinkach w Finlandii w minionym roku włączył w swoje struktury Bystronic. Proces integracji zaczął się pod koniec stycznia, a zakończył w kwietniu 2019 r. Dlatego spółka postanowiła, że na potrzeby raportu poda dane finansowe wspólnie obu podmiotów tak, jakby proces integracji był zakończony na początku roku 2019.

 

Zobacz również

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.