Gerda zamienia system backupu baz danych składający się z tradycyjnych nośników na Comarch Ibard. Inwestuje także w rozbudowę łącza internetowego, aby coraz więcej danych przechowywać w chmurze.

W rozmowie na łamach lutowego Forum Branżowego Piotr Gmiński, prezes zarządu Gerda, opowiada o rewolucji technologicznej i reorganizacji, jaką przeszła firma w ostatnim czasie. Robotyzacja procesów biznesowych czy nowy program do zarządzania projektami (dzięki któremu udało się firmie osiągnąć terminowość na poziomie 98 proc.), to tylko kilka z przykładów.

Kolejne zmiany w organizacji pracy przedsiębiorstwa przyniósł wdrożony właśnie system Comarch Ibard, dzięki któremu kopie danych są tworzone automatycznie i według ustalonego harmonogramu. Dane umieszczone są w chmurze, dzięki czemu dostęp do nich jest ułatwiony, a pliki nie muszą być każdorazowo pobierane w celu przeniesienia ich do środowiska produkcyjnego. Jest to przy okazji narzędzie do wymiany dużych plików z partnerami biznesowymi czy między pracownikami firmy.
Artur Dziobak, szef działu IT firmy Gerda dla magazynu IT:
Dzięki mechanizmom IBARD w wygodny sposób jesteśmy w stanie udostępnić duże pliki dla dowolnej osoby z wymaganymi uprawnieniami oraz zdefiniować czas dostępności takiego zasobu, bez konieczności konfigurowania dodatkowych dostępów FTP, itp. czy pilnowania tego, co i dla kogo zostało udostępnione. System jest bardzo intuicyjny i nie wymaga specjalnych szkoleń, dzięki czemu każdy użytkownik jest w stanie w nim pracować bez żadnego przygotowania.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


