Gebhardt Stahl zwiększa moce produkcyjne po znakomitym sezonie

Red.: |Data publikacji:

Co najmniej o 40 proc. więcej profili stalowych do okien wyjeżdżać będzie w przyszłym sezonie z polskiego zakładu firmy Gebhardt Stahl. Ruszyła właśnie nowa inwestycja firmy w hale produkcyjne, która sezon 2021 może zaliczyć do wyjątkowo udanych.

Po dobrym dla finansów spółki roku 2021, podjęto decyzję o rozbudowaniu bazy Gebhardt Stahl Polska pod Koninem o dwie kolejne hale o łącznej powierzchni 6 tys. mkw. Obecny zakład produkcyjny tej firmy ma powierzchnię 4,5 tys. mkw., a pracuje w nim 50 osób. Głównym wykonawcą nowej inwestycji, o wartości 8 mln euro, jest firma „Bud-Instal”. Prace budowlane ukończone zostaną w 2023 roku, a już w I kwartale przyszłego roku ma ruszyć tu produkcja.

wbicie łopaty Gebhardt Stahl (1)

Na inauguracji budowy w Modle Królewskiej wiceprezes spółki Sylwester Nierebiński, który w maju obchodzi 21-lecie pracy dla Gebhardt Stahl, powiedział:

W tym momencie idziemy na maksimum co możemy zrobić, tzn. jedna hala będzie produkcyjno-magazynowa, a druga tylko produkcyjna i usługowa. Będzie tam zainstalowana po raz pierwszy w historii Gebhardt Stahl maszyna do rozcinania kręgów na taśmy. Zapewni nam to uniwersalność w działaniu – naszym materiałem do produkcji będzie krąg i stosownie według potrzeb będziemy mogli sobie sami potem pociąć, przetransportować i dalej decydować o tym co, ile i jak.

Nowa inwestycja zwiększy moce produkcyjne spółki o 40 proc., co z pewnością przełoży się na przychody firmy, a te w 2021 roku były rekordowe. Gebhardt Stahl Polska w roku 2021 osiągnął bowiem przychody na poziomie 195 mln zł. Sezon 2020 firma zakończyła wpływami na poziomie 88 mln zł, zatem mówimy o dynamice przychodu na imponującym poziomie 120 proc.! W tym sezonie firma z Konina również planuje wzrosty, a plany na tegoroczny sezon przekraczają 200 mln zł przychodu.

Gebhardt Stahl Polska produkuje przede wszystkim wzmocnienia do okien i to one stanowią gros przychodów (ok. 95 proc.). Firma sprzedaje 30 proc. swoich produktów w Polsce a 70 proc. przeznaczonych jest na eksport, głównie do Niemiec. Polski oddział niemieckiej grupy powstał w 2001 roku, jako firma handlowa. Pięć lat później uruchomiła w naszym kraju produkcję.

Więcej na temat wyników Gebhardt Stahl usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”:


Polecamy też pozostałe odcinki podcastu:

Zobacz również

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Jeld-Wen , amerykański gigant branży stolarki, poinformował, że drugi kwartał tego roku jest jednocześnie ósmym z rzędu, w którym spółka odnotowała wzrost przychodów. Firma zmaga się jednak ze spadkiem popytu i inflacją.           

Co dziesiąte drzwi w Polsce są z importu

Co dziesiąte drzwi w Polsce są z importu

W najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” przybliżono import drzwi do Polski. Okazuje się, że co dziesiąte drzwi sprzedawane w naszym kraju pochodzą z zagranicy.

1