Gebhardt Stahl zwiększa moce produkcyjne po znakomitym sezonie

Autor: |Data publikacji:

Co najmniej o 40 proc. więcej profili stalowych do okien wyjeżdżać będzie w przyszłym sezonie z polskiego zakładu firmy Gebhardt Stahl. Ruszyła właśnie nowa inwestycja firmy w hale produkcyjne, która sezon 2021 może zaliczyć do wyjątkowo udanych.

Po dobrym dla finansów spółki roku 2021, podjęto decyzję o rozbudowaniu bazy Gebhardt Stahl Polska pod Koninem o dwie kolejne hale o łącznej powierzchni 6 tys. mkw. Obecny zakład produkcyjny tej firmy ma powierzchnię 4,5 tys. mkw., a pracuje w nim 50 osób. Głównym wykonawcą nowej inwestycji, o wartości 8 mln euro, jest firma „Bud-Instal”. Prace budowlane ukończone zostaną w 2023 roku, a już w I kwartale przyszłego roku ma ruszyć tu produkcja.

wbicie łopaty Gebhardt Stahl (1)

Na inauguracji budowy w Modle Królewskiej wiceprezes spółki Sylwester Nierebiński, który w maju obchodzi 21-lecie pracy dla Gebhardt Stahl, powiedział:

W tym momencie idziemy na maksimum co możemy zrobić, tzn. jedna hala będzie produkcyjno-magazynowa, a druga tylko produkcyjna i usługowa. Będzie tam zainstalowana po raz pierwszy w historii Gebhardt Stahl maszyna do rozcinania kręgów na taśmy. Zapewni nam to uniwersalność w działaniu – naszym materiałem do produkcji będzie krąg i stosownie według potrzeb będziemy mogli sobie sami potem pociąć, przetransportować i dalej decydować o tym co, ile i jak.

Nowa inwestycja zwiększy moce produkcyjne spółki o 40 proc., co z pewnością przełoży się na przychody firmy, a te w 2021 roku były rekordowe. Gebhardt Stahl Polska w roku 2021 osiągnął bowiem przychody na poziomie 195 mln zł. Sezon 2020 firma zakończyła wpływami na poziomie 88 mln zł, zatem mówimy o dynamice przychodu na imponującym poziomie 120 proc.! W tym sezonie firma z Konina również planuje wzrosty, a plany na tegoroczny sezon przekraczają 200 mln zł przychodu.

Gebhardt Stahl Polska produkuje przede wszystkim wzmocnienia do okien i to one stanowią gros przychodów (ok. 95 proc.). Firma sprzedaje 30 proc. swoich produktów w Polsce a 70 proc. przeznaczonych jest na eksport, głównie do Niemiec. Polski oddział niemieckiej grupy powstał w 2001 roku, jako firma handlowa. Pięć lat później uruchomiła w naszym kraju produkcję.

Więcej na temat wyników Gebhardt Stahl usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”:


Polecamy też pozostałe odcinki podcastu:

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.