Fasadowa fotowoltaika na ścieżce wzrostu

Autor: |Data publikacji:

Podkarpacka spółka ML System przewiduje wzrost udziału eksportu w ogólnej sprzedaży. W I kwartale spółka zgromadziła portfel zamówień o wartości przekraczającej 100 mln zł. Jest to niewiele mniej niż cała ubiegłoroczna sprzedaż spółki, która wyniosła 127,3 mln zł i była o ponad 1/3 wyższa niż rok wcześniej.

ML System odnotował w ub. roku rekordowy, 3-krotny niemal wzrost wypracowanego zysku netto, który przekroczył wartość 10 mln zł wobec 3,5 mln zł w roku 2019. Gruby już portfel zamówień na sezon 2021 potwierdza, że producent fotowoltaiki jest nadal na ścieżce wzrostu. ML System planuje wzmacniać też sprzedaż eksportową.

Dawid Cycoń, prezes ML System:

Ubiegły rok przyniósł ponadprzeciętną koniunkturę w branży fotowoltaicznej. Koncentrowaliśmy się przede wszystkim na dalszej poprawie rentowności, co ma odzwierciedlenie w naszych wynikach. W 2021 r. zamierzamy umacniać naszą pozycję zagraniczną, a szczególną perspektywę wzrostu dostrzegamy w Skandynawii oraz w krajach Beneluksu. Dodatkowo cieszy nas zwrot USA w kierunku zielonej energii, to także obiecujący rynek dla ML System. Zakładamy, że udział eksportu w sprzedaży ogółem będzie rosnąć.

Pisaliśmy niedawno o najnowszym wynalazku firmy, Covid Detector, służącym bezinwazyjnej diagnostyce COVID-19 w czasie rzeczywistym (szczegóły). Aktualnie trwa procedura oceny przydatności klinicznej tego urządzenia, które może być przełomowym dla walki z pandemią. ML System konsekwentnie prowadzi również prace wdrożeniowe związane z projektami objętymi strategią „nowej ery kwantowej” – Quantum Glass, 2D Glass, Active Glass i innych produktów. Jeszcze w tym roku spółka rozpocznie w partnerstwie z Pilkington Automotive Poland, realizację projektu badawczego QDrive oraz kontynuować będzie prace badawcze związane z wytworzeniem tandemowego ogniwa fotowoltaicznego nowego rodzaju.

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".