Fakro „idzie w zielone” i spodziewa się ożywienia na rynku

Autor: |Data publikacji:

Fakro inwestuje w OZE i „zielone” produkty. Firma właśnie zaprezentowała nową strategię marketingową, nowe produkty i podsumowała miniony sezon.

Producent stolarki z Nowego Sącza przygotował w lutym i marcu cykl spotkań dla partnerów handlowych, architektów i przedstawicieli prasy. Odbyły się one pod hasłem: „Razem w zieloną przyszłość – nowa generacja produktów Fakro”. Siedzibę firmy odwiedziło ok. 700 gości. Przedstawiła ona strategię marketingową pt. Go Green, jednocześnie zaprezentowała nową generację okien dachowych Greenview. Jest to stolarka wyprodukowana z niskim śladem węglowym, z tego względu otrzymała certyfikat Carbon Footpront Approved.

Fot.: Fakro

Zrównoważone inwestycje

Fakro informuje, że w przedsiębiorstwie zaszło ostatnio wiele zmian, które są częścią strategii Go Green. Były to inwestycje w odnawialne źródła energii – przede wszystkim panele fotowoltaiczne, które firma instalowała dzięki współpracy z Columbus Energy, pisaliśmy o tym TUTAJ. W zakładach producenta wykorzystywane są także odpady poprzez ich recykling, zmienione zostało oświetlenie na ledowe, a także ograniczono użycie plastiku.

Prognozy na przyszłość

Producent także podsumował minione sezony. Janusz Komurkiewicz, członek zarządu ds. marketingu przyznaje, że:

Ostatnie lata charakteryzowała duża zmienność na rynku budowlanym. Złożyły się na to pandemia i wysoka inflacja w naszym kraju. Firma Fakro elastycznie podeszła do zarządzania w wielu aspektach, aby ten trudny czas wykorzystać do wewnętrznych zmian i być przygotowanym na wyzwania jutra.

Przedsiębiorstwo przywołało też wyniki badań firmy badawczej z Kutna, w których analitycy uważają, że „rok 2024 będzie dla branży budowlanej czasem odrabiania strat, stabilnego ożywienia i wyjścia ze stagnacji.”

Zobacz również

MADE Expo 2025: innowacja i zrównoważony rozwój

MADE Expo 2025: innowacja i zrównoważony rozwój

Targi MADE Expo 2025 odbędą się w dniach 19–22 listopada 2025 roku, w centrum wystawienniczym Fiera Milano Rho w Mediolanie. "Forum Branżowe" objęło patronat medialny nad tym wydarzeniem.

Grzegorz Białczak w zarządzie Invado, rozpoczęło się Arbonia Next2025

Grzegorz Białczak w zarządzie Invado, rozpoczęło się Arbonia Next2025

Rozpoczęły się dwutygodniowe targi Arbonia Next2025, w których Grupa prezentuje swoje rozwiązania dostawcom, dystrybutorom oraz klientom. Tuż przed wydarzeniem Grzegorz Białczak, zarządzający Arbonią w Europie Środkowo-Wschodniej, został członkiem zarządu Invado.

Lista 100 najbogatszych Polaków

Lista 100 najbogatszych Polaków

Miesięcznik "Forbes" opublikował w ostatnim czasie ranking "Lista 100 najbogatszych Polaków 2025”. Znajdują się na niej również osoby ze świata stolarki.