Na światowych rynkach notowany jest wzrost popytu na farby i powłoki. Tak wynika z danych za pierwszy kwartał tego roku.
Pierwszy kwartał tego roku to okres dużego wzrostu popytu na farby i powłoki chemiczne na całym świecie. Najbardziej widoczny wzrost notują Chiny i Indie w segmencie powłok przemysłowych. Globalnie wzrost wolumenu farb za pierwszy kwartał wynosi 14 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Do tego wzrostu przyczynił się najbardziej segment farb dekoracyjnych – tu notowane są wyższe dane ze sprzedaży o 22 proc. w porównaniu do 2020 r.
Światowy wolumen farb i powłok dla przemysłu wzrósł w I kwartale tego roku o ok. 5 proc. Jest to kontynuacja trwającej dobrej koniunktury w branży chemii od III kwartału 2020 r. Największy wzrost popytu na powłoki przemysłowe zanotowany był w Chinach i Indiach. Na kolejnym miejscu jest Europa z umiarkowanym wzrostem.
Jak podaje portal www.european-coating.com pandemia spowodowała znaczący spadek sprzedaży farb i powłok na początku roku 2020. Na gorsze wyniki firm wpłynęły przede wszystkim nałożone przez wiele państw ograniczenia w prowadzeniu działalności. Ponowne otwarcie gospodarek spowodowało duży wzrost w popycie na farby. Szczególnie wysokie ożywienie na rynku budowlanym notowane jest w Chinach i USA. W Ameryce Północnej i w części Europy duże wzrosty są w segmencie DIY (zrób to sam).
Na wzrost popytu w I kwartale wpływ miało także to, że firmy dystrybucyjne uzupełniały zapasy. Sprzedawcy decydowali się na dodatkowe zakupy ze względu na rosnące ceny pod koniec minionego roku i spodziewane wzrosty w 2021 r.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".