Początek roku nie był zbyt dobry dla firm. Taką opinię na podstawie danych o niewypłacalności przedstawił Euler Hermes.
W styczniu niewypłacalne były 151 polskie firmy. Te dane zebrał Euler Hermes, bazując na informacjach z Monitorów Sądowych i Gospodarczych. Liczba jest wysoka, bo oznacza wzrost w stosunku do stycznia 2020 r. o 80 proc. Wówczas niewypłacalne były 84 firmy.

Analitycy definiują niewypłacalność jako niezdolność do regulowania zobowiązań wobec dostawców. A to powoduje efekt domina, kłopoty z płynnością finansowa pojawiają się u kolejnych przedsiębiorstw. Jeśli chodzi o poszczególne dziedziny gospodarki, to w produkcji nastąpiło odbicie w IV kwartale 2020 r. Jednak nie zapobiegło to wzrostowi niewypłacalności na początku obecnego roku. W przemyśle problemy finansowe mają firmy z sektora metalowo-maszynowego oraz producenci materiałów budowlanych.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


