Polscy producenci drzwi mają powody do zadowolenia. Podobnie jak w roku ubiegłym odnotowują oni znaczne wzrosty sprzedaż zagranicznej. Czy po raz pierwszy sprzedadzą więcej drzwi za granicą niż w Polsce?
Najnowsze dane o polskim rynku drzwi przynosi nam najnowszy raport przygotowany przez Centrum Analiz Branżowych. „Rynek drzwi w Polsce. Edycja 2021” to aktualne dane o produkcji drzwi, sprzedaży eksportowej i krajowej. Jak wynika z jego lektury, eksport był nie tylko siłą napędową rodzimej branży w 2020 roku, ale jest też nim w obecnym sezonie.
Rok 2019 zakończył się niewielkim spadkiem eksportu polskich drzwi, a był on poprzedzony dekadą corocznych wzrostów. Pierwsze półrocze 2020 roku również nie zapowiadało poprawy. Jednak znakomite wyniki II półrocza, w którym polskie przedsiębiorstwa wyeksportowały o 30 proc. więcej drzwi niż w analogicznym okresie roku 2019 spowodowało, że poprzedni sezon to wzrost sprzedaży zagranicznej o 13.3 proc. W ujęciu ilościowym oznaczało to 4,18 mln wyeksportowanych drzwi. Wartość eksportu zwiększyła się o ponad 14 proc. do 2,6 mld PLN (w walucie euro o niespełna 11 proc. ze względu na różnice walutowe). Co jednak najważniejsze, pierwsze półrocze tego roku to kolejne wzrosty sprzedaży zagranicznej polskich drzwi. W okresie od stycznia do czerwca 2021 roku wzrost eksportu wyniósł 30 proc.
Jak podaje Centrum Analiz Branżowych, eksport rośnie tak szybko, że w tym roku polscy producenci mają szansę sprzedać więcej drzwi zagranicą niż w Polsce. Chociaż najwięcej drzwi z Polski trafia na rynek niemiecki, w segmencie drzwi drewnianych klienci niemieccy plasują się na trzecim miejscu. Więcej drzwi z drewna trafia do Czech oraz na Słowację. W każdym z tych krajów sprzedano ponad pół miliona skrzydeł drzwiowych. W tych trzech krajach polscy producenci sprzedają ponad połowę drzwi z drewna.
Raport „Rynek drzwi w Polsce. Edycja 2021” to omówienie wyników branży drzwiowej w 2020 roku oraz wstępnych wyników produkcji w I półroczu 2021 roku, jak i prezentacja zmian cen na rynku w I półroczu 2021 roku i perspektywy na cały 2021 oraz 2022 rok. W dokumencie tym przygotowano także prognozę sprzedaży drzwi w latach 2021-2022. Szczegóły oraz formularz zamówienia raportu dostępne są TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".