Polskie firmy coraz chętniej sprzedają swoje produkty do Włoch. Wśród największych eksporterów znajdują się producenci okien i drzwi. Jednak dobra koniunktura się kończy…
Włochy to popularny kierunek eksportowy dla wielu polskich firm. Znajdują się wśród nich Pesa, Inglot, Kruk, Boryszew, ale także Fakro, Selena czy Grupa Kęty. Swoje miejsce na włoskim rynku znalazły również tacy producenci jak Oknoplast, Eko-Okna czy Drutex. Jak podaje dziennik Rzeczpospolita, Włochy były naszym piątym partnerem handlowym pod względem wartości obrotów w 2018 r. Jeśli zaś bierze się pod uwagę Unię Europejską, to Italia zajmuje trzecie miejsce po Niemczech i Czechach. Wartość eksportu z Polski do Włoch w minionym roku wyniosła ok. 10,3 mld euro. Czy tak jednak pozostanie?

Jak podaje Centrum Analiz Branżowych (CAB) eksport okien i drzwi do Włoch w 2018 r. osiągnął wartość 137 mln euro. Jest to wzrost o 8,6 proc. w porównaniu do roku 2017. Biorąc pod uwagę jedynie drzwi i okna z PVC, to ich eksport osiągnął w ubiegłym roku wartość 118 mln euro, co stanowiło wzrost o 10,7 proc. względem 2017 r. Był to już zatem 13. sezon wzrostów na tym rynku. Wśród firm z branży okien, drzwi i bram można zatem mówić o dużym zainteresowaniu rynkiem włoskim.

Pierwsze półrocze 2019 r. nie pozwala niestety spoglądać na włoski rynek już tak optymistycznie. Okazuje się bowiem, że w pierwszych 6 miesiącach tego roku wartość eksportu stolarki do tego kraju spadła aż o 6 proc. Eksperci Centrum Analiz Branżowych jako główny problem tego rynku określają panującą we Włoszech stagnację gospodarczą.
W tym roku w połowie czerwca przedstawiciele CAB, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz banku Santander zorganizowali warsztaty eksportera. Były one poświęcone właśnie rynkowi włoskiemu. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
Zobacz również
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.
Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm
Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.
Gerda stawia na bezpieczeństwo i rozwiązania smart
W połowie października firma Gerda zaprosiła swoich partnerów handlowych i dostawców na wydarzenie w Ostródzie, gdzie zaprezentowała nowości.


