Teksty do MultiPublikacji są nadsyłane przez firmy.

Eksport do Włoch rośnie i rośnie

Red.: |Data publikacji:

W 2004 r. polskie firmy sprzedały we Włoszech stolarkę z PCW za kwotę 40 tys. euro. W ubiegłym roku kwota ta wyniosła aż 118 mln euro. To kolejny rok wzrostu eksportu okien i drzwi z tworzyw sztucznych do Italii, a kraj ten jest obecnie jednym z najważniejszych rynków zbytu dla polskich firm. Już 13 czerwca odbędą się warsztaty dla zainteresowanych tym tematem.

W 2018 roku z Polski do Włoch wyeksportowane zostały okna i drzwi z tworzyw sztucznych za 118 mln euro. To o 10,7 proc. więcej niż przed rokiem. Był to trzynasty kolejny sezon wzrostu eksportu z Polski do Włoch i czwarty kolejny sezon zakończony kilkunastoprocentowym wzrostem. Bo niemieckim i francuskim rynku jest to obecnie najważniejszy kierunek eksportowy dla naszej branży.

Nie powinno więc dziwić ogromne zainteresowanie tematem handlu z Włochami. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom Centrum Analiz Branżowych (CAB) we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH) organizuje warsztaty na ten temat. Warsztaty eksportowe „Sprzedaż okien i drzwi we Włoszech” odbędą się 13 czerwca w siedzibie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Warszawie (ul. Bagatela 12). Zostaną na nich poruszone teoretyczne oraz praktyczne aspekty sprzedaży stolarki w Italii, wymagania prawne wprowadzenia do sprzedaży produktów, ale przede wszystkim praktycy przedstawią, jak skutecznie sprzedawać okna i drzwi poprzez architektów, do dealerów oraz klientów indywidualnych.

Warsztaty przeznaczone są dla właścicieli firm sprzedających okna i drzwi, dyrektorów handlowych oraz handlowców bezpośrednio działających na rynku włoskim. Prowadzone będą w formie wykładów oraz dyskusji z uczestnikami.

Wykładowcy:

Patrycja Niemczyk-Favaró, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Mediolanie. Pomaga polskim firmom wejść na rynek włoski. Zakres pomocy obejmuje m.in. analizę wiarygodności kontrahenta, inicjowanie rozmów czy organizację stoisk targowych i misji biznesowych.

Maksymilian Miros, analityk rynku stolarki otworowej w agencji badawczej Centrum Analiz Branżowych. Współorganizator Forum 100, spotkań nieformalnego klubu managerów największych przedsiębiorstw z branży okienno-drzwiowej.

Piotr Komala, manager z wieloletnim doświadczeniem w branży okienno-drzwiowej. Był odpowiedzialny m.in. za budowanie sieci dystrybucji Oknoplastu na rynku włoskim.

 

Kamil Mikołajczyk, dyrektor ds. Sektora Produkcji Przemysłowej w Santander Bank Polska. Ma wieloletnie doświadczenie w bankowości korporacyjnej. Nadzoruje sektor produkcji przemysłowej w tym branże związane z budownictwem, stolarka otworową i materiałami budowlanymi.

1