Eko-Okna z rentownością powyżej 9 proc.

Autor: |Data publikacji:

Eko-Okna pobiły kolejny rekord, jeśli chodzi o wyniki ze sprzedaży. Ubiegły rok firma zakończyła przychodami w wysokości 4,51 mld zł.

Miniony rok Eko-Okna mogą zaliczyć do bardzo dobrych, jeśli chodzi o wyniki handlowe. Największy polski producent stolarki otworowej poinformował, że wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 4,51 mld zł, co było niemal podwojeniem wyniku z roku ubiegłego. W 2021 r. Eko-Okna wypracowały przychody w wysokości 2,7 mld zł. Obecne dane sprzedażowe są więc rekordowo wysokie. Dużą część obrotów stanowi eksport, na rynkach zagranicznych firma wypracowała sprzedaż w wysokości 3,73 mld zł w stosunku do 2,21 mld w roku 2021. Te dane pokazują jednak, że w minionym sezonie firma zwiększyła udział w sprzedaży na rynku polskim. Producent zakończył rok 2022 wysokim zyskiem, wyniósł on 415 mln zł w porównaniu do 144,8 mln w 2021 r.

Eko-Okna najwięcej sprzedały okien i drzwi, stanowiły one łącznie ponad 91 procent. Na drugim miejscu znajdują się rolety – ponad 7 proc. , z kolei bramy garażowe miały zaledwie 0,76 proc. udziału.

Rekordowo wysokie były również wydatki na inwestycje. W minionym roku wyniosły one aż 689 mln zł w porównaniu do 128,5 mln zł w 2021 r. Producent wydał te środki na rozbudowę fabryki w swojej siedzibie w Kornicach, a także budowę dwóch  zakładów w Wodzisławiu Śląskim i w Kędzierzynie-Koźlu. Eko-Okna podliczyły, że koszt inwestycji na lata 2022 – 2024 wyniesie ok. 4 mld zł. Producent chce pokryć te wydatki w 80 proc. ze środków od instytucji finansowych.

Firma zwiększyła także zatrudnienie w swoich zakładach. W ubiegłym roku  pracowało w nich 9873 osób w porównaniu do 7468 w roku 2021. Jeśli chodzi o wynagrodzenia, to w poprzednim sezonie pracownicy średnio zarabiali 9 tys. zł brutto.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.