Eko-Okna inwestują w podwieszane wózki widłowe ponad 100 mln zł!

Red.: |Data publikacji:

Firma Hiab, należąca do fińskiej grupy Cargotec, zrealizuje dla Eko-Okien zamówienie na kilkaset podwieszanych wózków widłowych marki Moffet. To największe europejskie zamówienie dla Hiab w historii.

Eko-Okna zdecydowały się na wózki Moffet M4 25.3 NX, a wartość zamówienia opiewa na 21,7 mln euro (ok. 104 mln zł). Zostanie w nie wyposażona nowa flota producenta z Kornic. Według naszych informacji mowa jest o ponad 700 pojazdach! Wózki wyposażono w opcjonalny system Remote Ground Mount, który umożliwia dokowanie wózka na pojeździe w sposób zautomatyzowany, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo operatorów podczas tej czynności.

Piotr Żelazek, prezes zarządu Cargotec Poland:

Eko-Okna mają bardzo wysoką dynamikę rozwoju, a inwestycje tej firmy w moce produkcyjne oraz rozbudowę floty są niebywałe. Rozmach producenta robi wrażenie a jego działania wyprzedzają branżowe trendy. Podpisanie tak dużego kontraktu było ogromnym wyzwaniem nie tylko ze względu na jego rozmiar, ale też kwestie logistyczno-organizacyjne. W bardzo krótkim czasie będziemy musieli skoncentrować produkcję naszego zakładu w Irlandii i przygotować kilkaset wózków, ponieważ harmonogram dostaw jest bardzo skompresowany. Dzięki wysiłkom zarządu Hiab i zaangażowanych w proces produkcyjny osób, jesteśmy przekonani, że zrealizujemy to zamówienie w umówionych z Eko-Oknami terminach.

Moce produkcyjne zakładu Hiab w irlandzkim Dundalk umożliwiają wyprodukowanie ponad 6 tys. wózków rocznie. Około połowa produkcji z tego zakładu eksportowana była na rynek amerykański (pod marką Princeton). Nie bez powodu władze Hiab mówią o zmianie balansu sił, jeżeli chodzi o rozpoznawalność marki Moffet i jej wózków widłowych na Starym Kontynencie.

Jann Hansen, wiceprezes ds. sprzedaży i zarządzania produktem, Moffett Truck Mounted Forklifts, Hiab:

Moffett staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem do obsługi ładunków w Europie. Po tym rekordowym europejskim zamówieniu podwieszane wózki widłowe staną się jeszcze powszechniejszym widokiem, ponieważ będą używane przez firmę Eko-Okna do realizacji dostaw na całym kontynencie.

Wózki Moffet będą dostarczane do firm zabudowujących, tam będą montowane urządzenia dokujące oraz sam wózek i dopiero taki pakiet będzie transportowany do Kornic. Nowe wózki widłowe będą dostarczane do Eko-Okien w drugim i trzecim kwartale 2023 roku. Jak poinformowali nas przedstawiciele Hiab Polska, firma jest w stałym kontakcie z producentem stolarki, by na bieżąco reagować na ewentualne opóźnienia w dostawie podwozi i synchronizować dostawy.

Piotr Żelazek, prezes zarządu Cargotec Poland:

Eko-Okna wysyłają swoje produkty w wiele zakątków świata a wózki Moffet będą jeździły po całej Europie. Dzięki temu, że jesteśmy firmą globalną, możemy zapewnić opiekę serwisową przez cały 3-letni okres gwarancyjny, bo jesteśmy obecni na rynkach, na których Eko-Okna prowadzą swoje operacje.

Zobacz również

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.

Segment nowego budownictwa wciąż będzie trudny. Raport Saint-Gobain

Segment nowego budownictwa wciąż będzie trudny. Raport Saint-Gobain

Saint-Gobain podsumowało pierwszy kwartał tego roku. Firma poinformowała, że w Europie zanotowała spadek wartości sprzedaży o ponad 10 proc.

„Mieszkanie na Start” się opóźni?

„Mieszkanie na Start” się opóźni?

Od początku stycznia nie są już przyjmowane wnioski na dotacje w programie „Bezpieczny kredyt 2%”. W to miejsce zapowiadany jest program „Mieszkanie na start”.

1