Eko-Okna inwestują w podwieszane wózki widłowe ponad 100 mln zł!

Red.: |Data publikacji:

Firma Hiab, należąca do fińskiej grupy Cargotec, zrealizuje dla Eko-Okien zamówienie na kilkaset podwieszanych wózków widłowych marki Moffet. To największe europejskie zamówienie dla Hiab w historii.

Eko-Okna zdecydowały się na wózki Moffet M4 25.3 NX, a wartość zamówienia opiewa na 21,7 mln euro (ok. 104 mln zł). Zostanie w nie wyposażona nowa flota producenta z Kornic. Według naszych informacji mowa jest o ponad 700 pojazdach! Wózki wyposażono w opcjonalny system Remote Ground Mount, który umożliwia dokowanie wózka na pojeździe w sposób zautomatyzowany, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo operatorów podczas tej czynności.

Piotr Żelazek, prezes zarządu Cargotec Poland:

Eko-Okna mają bardzo wysoką dynamikę rozwoju, a inwestycje tej firmy w moce produkcyjne oraz rozbudowę floty są niebywałe. Rozmach producenta robi wrażenie a jego działania wyprzedzają branżowe trendy. Podpisanie tak dużego kontraktu było ogromnym wyzwaniem nie tylko ze względu na jego rozmiar, ale też kwestie logistyczno-organizacyjne. W bardzo krótkim czasie będziemy musieli skoncentrować produkcję naszego zakładu w Irlandii i przygotować kilkaset wózków, ponieważ harmonogram dostaw jest bardzo skompresowany. Dzięki wysiłkom zarządu Hiab i zaangażowanych w proces produkcyjny osób, jesteśmy przekonani, że zrealizujemy to zamówienie w umówionych z Eko-Oknami terminach.

Moce produkcyjne zakładu Hiab w irlandzkim Dundalk umożliwiają wyprodukowanie ponad 6 tys. wózków rocznie. Około połowa produkcji z tego zakładu eksportowana była na rynek amerykański (pod marką Princeton). Nie bez powodu władze Hiab mówią o zmianie balansu sił, jeżeli chodzi o rozpoznawalność marki Moffet i jej wózków widłowych na Starym Kontynencie.

Jann Hansen, wiceprezes ds. sprzedaży i zarządzania produktem, Moffett Truck Mounted Forklifts, Hiab:

Moffett staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem do obsługi ładunków w Europie. Po tym rekordowym europejskim zamówieniu podwieszane wózki widłowe staną się jeszcze powszechniejszym widokiem, ponieważ będą używane przez firmę Eko-Okna do realizacji dostaw na całym kontynencie.

Wózki Moffet będą dostarczane do firm zabudowujących, tam będą montowane urządzenia dokujące oraz sam wózek i dopiero taki pakiet będzie transportowany do Kornic. Nowe wózki widłowe będą dostarczane do Eko-Okien w drugim i trzecim kwartale 2023 roku. Jak poinformowali nas przedstawiciele Hiab Polska, firma jest w stałym kontakcie z producentem stolarki, by na bieżąco reagować na ewentualne opóźnienia w dostawie podwozi i synchronizować dostawy.

Piotr Żelazek, prezes zarządu Cargotec Poland:

Eko-Okna wysyłają swoje produkty w wiele zakątków świata a wózki Moffet będą jeździły po całej Europie. Dzięki temu, że jesteśmy firmą globalną, możemy zapewnić opiekę serwisową przez cały 3-letni okres gwarancyjny, bo jesteśmy obecni na rynkach, na których Eko-Okna prowadzą swoje operacje.

Zobacz również

Miliardy na ulgi i dotacje do okien

Miliardy na ulgi i dotacje do okien

W najbliższym czasie spodziewać się można większego zainteresowania dotacjami z programu Czyste Powietrze, gdyż zwiększone zostaną stawki dofinansowania kosztów kwalifikowanych.

Compremum notuje wzrost przychodów w segmencie stolarki

Compremum notuje wzrost przychodów w segmencie stolarki

Compremum podsumowało pierwsze półrocze pod względem finansowym. Spółka ma także nowego prezesa, został nim Paweł Piotrowski.

Wielkie premiery w Gliwicach

Wielkie premiery w Gliwicach

MACO Polska rozpoczyna dziś swoją trasę po Polsce z mobilnym showroomem. Pierwszy przystanek – siedziba firmy w Gliwicach. Goście będą mogli zapoznać się ze światowymi premierami firmy, które nie były jeszcze publicznie prezentowane.

1