Według najnowszych raportów globalny rynek fasad ma się dynamicznie rozwijać. Jak przewidują specjaliści, dużą rolę odegra modernizacja obiektów oraz rosnąca urbanizacja. Nie bez znaczenia będzie również kładzenie dużego nacisku przez inwestorów na wygląd zewnętrzny budynków.
Specjaliści z amerykańskiej firmy badawczej Grand View Research opublikowali właśnie raport dotyczący rynku fasad. Wielkość globalnego rynku fasad w 2018 r. została wyceniona na 205,89 mld dolarów. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu w latach 2019-2025 ma być na poziomie 7,6 proc.
Ważnym czynnikiem napędzającym rynek były wzrosty w budownictwie. Ponadto innowacje technologiczne prowadzą do opracowania energooszczędnych materiałów elewacyjnych. Te zaawansowane produkty absorbują energię słoneczną i znajdują szerokie zastosowanie zarówno w budynkach komercyjnych, jak i mieszkalnych jako dodatkowe źródło energii elektrycznej.

Oczekuje się, że w latach 2019-2025 rynek w znacznym tempie wzrośnie. Wzrost ten będzie można przypisać rosnącej sile nabywczej klientów, przede wszystkim w Chinach, Japonii, Indiach, Brazylii i krajach z obszaru GCC (Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman i Zjednoczone Emiraty Arabskie), a także potrzebie zapewnienia pracownikom bezpiecznego środowiska pracy.
Ameryka Północna i Europa łącznie stanowiły ponad 45 proc. całego rynku w 2018 r., wyraźnie Regiony te są bardzo otwarte na nowe technologie w branży fasad, w tym na zaawansowane materiały elewacyjne. W rezultacie przewiduje się, że na tych rynkach penetracja zaawansowanych rozwiązań w sektorze komercyjnym i mieszkaniowym będzie wysoka, co pozytywnie wpłynie na wzrost rynku.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


