Dwucyfrowy wzrost cen stolarki w październiku

Autor: |Data publikacji:

Polskie Składy Budowlane poinformowały o kolejnych wzrostach cen materiałów budowlanych w październiku.

PSB podliczył, że w sklepach budowlanych należących do sieci ceny w październiku ogólnie wzrosły o 20,5 proc. w stosunku do października roku 2020. Klienci więcej płacili za produkty w 20 grupach towarowych. Najwyższy wzrost notowany jest w płytach OSB. W tym roku są one droższe o 101 proc. w stosunku do października 2020 r. Stolarka budowlana, głównie drzwi, to także produkty, które podrożały. W sklepach budowlanych należących do sieci PSB klienci płacili za nie średnio o 13 proc. więcej, niż w październiku 2020 r.

PSB Nowy targ
Sklep Mrówka PSB w Nowym Targu

W okresie od stycznia do końca października ceny w składach budowlanych PSB wzrosły o 10,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 r. W tym wypadku także na pierwszym miejscu jeśli chodzi o najwyższy poziom wzrostu cen znajdują się płyty OSB. Te produkty są droższe o 55 proc. w stosunku do dziesięciu miesięcy poprzedniego roku. Natomiast stolarka budowlana od stycznia do października 2021 r. podrożała średnio o 6 proc.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".