Polskie Składy Budowlane podsumowały ceny materiałów budowlanych we wrześniu. W porównaniu z zeszłym rokiem w tym samym miesiącu wzrosty są dwucyfrowe.
PSB podliczył, że we wrześniu tego roku ceny materiałów budowlanych i do ogrody są średnio wyższe o ponad 21 proc.! ceny są wyższe we wszystkich grupach produktowych. Jednak najbardziej spektakularne wzrosty widać w dziale płyt OSB – aż o 124,7 proc. Jeśli chodzi o stolarkę, czyli przede wszystkim drzwi, to ich cena jest wyższa w stosunku do września w 2020 r. o ponad 11 proc. Chemia budowlana jest droższa o ponad 8 proc., a farby i lakiery o niecałe 7 proc.
PSB podsumowało także trzy kwartały tego roku. W porównaniu do analogicznego okresu ceny wzrosły w tym roku w 19 grupach produktowych – czyli prawie we wszystkich. Największy wzrost widać w dziale płyty OSB – tym razem o ponad 54 proc. Stolarka budowlana jest droższa w tym roku po trzech kwartałach w porównaniu do roku ubiegłego o 5,3 proc. Za produkty chemii budowlanej trzeba zapłacić o 4,6 proc. więcej, a za farby i lakiery o niecałe 4 proc. więcej.
W trzecim kwartale PSB otworzyło kilka nowych placówek handlowych. W lipcu działalność rozpoczęły sklepy Mrówka w Drezdenku, Prószkowie (woj. opolskie) i w Gnojniku. W sierpniu powstał nowy sklep w Wodzisławiu Śląskim, a we wrześniu ruszył market w Uniejowie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".