Dwucyfrowe spadki sprzedaży drzwi wejściowych

Autor: |Data publikacji:

Rynek drzwi zewnętrznych w Europie Zachodniej czeka kryzys. Sprzedaż spadnie o 10 proc. Tak prognozuje agencja badająca rynek Interconnection Consulting.

Badacze spodziewają się, że rynek drzwi zewnętrznych dotkliwie odczuje kryzys spowodowany Covid-19. Spadki w wartości sprzedaży pojawią się w 2020 r. i w 2021 r. – w obu przypadkach analitycy oceniają je na ok. 10 proc. Lekka poprawa może się pojawić dopiero w 2022 r., choć wciąż wartość rynku będzie poniżej poziomu sprzed pandemii.

Analizy wskazują, że obecny kryzys, w porównaniu z tym z 2009, silniej wpłynie na pogorszenie się wyników w gospodarkach europejskich. Przy czym kraje Zachodniej Europy odczują bardziej wpływ kryzysu, w porównaniu z krajami Europy Wschodniej. Najbardziej spadek koniunktury dotknie Włochy, Hiszpanię i Wielką Brytanię.

Jeśli chodzi o materiały z których drzwi są produkowane, to największy udział w rynku ma aluminium – ok. 30 proc. Drzwi aluminiowe coraz częściej są montowane w budownictwie mieszkaniowym. Analitycy spodziewają się, że popularność tego produktu wciąż będzie rosła, także w latach kryzysu. Na drugim miejscu są drzwi z PCW, których udział w rynku wynosi 25,9 proc. Zaletą stolarki z PCW jest dobra relacja ceny do jakości, dlatego ten produkt utrzyma swój wysoki udział w rynku.

Badanie powstało na podstawie danych z Niemiec, Szwajcarii, Austrii, Francji, Belgii, Holandii, Luksemburga, Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Finlandii, Danii, Norwegii i Portugalii.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.