Rynek drzwi zewnętrznych w Europie Zachodniej czeka kryzys. Sprzedaż spadnie o 10 proc. Tak prognozuje agencja badająca rynek Interconnection Consulting.
Badacze spodziewają się, że rynek drzwi zewnętrznych dotkliwie odczuje kryzys spowodowany Covid-19. Spadki w wartości sprzedaży pojawią się w 2020 r. i w 2021 r. – w obu przypadkach analitycy oceniają je na ok. 10 proc. Lekka poprawa może się pojawić dopiero w 2022 r., choć wciąż wartość rynku będzie poniżej poziomu sprzed pandemii.
Analizy wskazują, że obecny kryzys, w porównaniu z tym z 2009, silniej wpłynie na pogorszenie się wyników w gospodarkach europejskich. Przy czym kraje Zachodniej Europy odczują bardziej wpływ kryzysu, w porównaniu z krajami Europy Wschodniej. Najbardziej spadek koniunktury dotknie Włochy, Hiszpanię i Wielką Brytanię.
Jeśli chodzi o materiały z których drzwi są produkowane, to największy udział w rynku ma aluminium – ok. 30 proc. Drzwi aluminiowe coraz częściej są montowane w budownictwie mieszkaniowym. Analitycy spodziewają się, że popularność tego produktu wciąż będzie rosła, także w latach kryzysu. Na drugim miejscu są drzwi z PCW, których udział w rynku wynosi 25,9 proc. Zaletą stolarki z PCW jest dobra relacja ceny do jakości, dlatego ten produkt utrzyma swój wysoki udział w rynku.
Badanie powstało na podstawie danych z Niemiec, Szwajcarii, Austrii, Francji, Belgii, Holandii, Luksemburga, Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Finlandii, Danii, Norwegii i Portugalii.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".