Duży popyt na maszyny do obróbki szkła

Autor: |Data publikacji:

Glaston podsumował trzeci kwartał. W tym okresie spółka zanotowała bardzo dobre wyniki – poziom złożonych zamówień jest wyższy o 36 proc.

Trzeci kwartał dla firmy Glaston, dostawcy maszyn i urządzeń do obróbki szkła był bardzo dobry pod kątem wyników finansowych. W okresie od lipca do końca września spółka odnotowała sprzedaż netto w wysokości 46,4 mln euro w porównaniu do 35,9 mln euro w roku ubiegłym. Jest to wzrost o 29 proc.

Firma zadowolona jest także z poziomu złożonych zamówień. W omawianym okresie wartość zleceń wyniosła 45,4 mln euro w porównaniu do 33,3 mln – to wzrost o 36 proc. Zarząd firmy ocenia, że rosnącą liczbę zamówień można obserwować już od drugiego kwartału, co oznacza duże ożywienie na rynku maszyn i serwisu w bieżącym roku. Spółka także informuje, że wartość EBITA w trzecim kwartale jest wyższa o 145 proc.

Foto: Glaston

Od początku roku do końca września wartość zamówień, jaka wpłynęła do Glastonu to 158,5 mln euro w porównaniu do 102,9 mln. To więcej niż spółka zebrała w całym 2020 r. Natomiast sprzedaż netto w trzech kwartałach wyniosła 130,1 mln euro w porównaniu do 131,8 mln. Zarząd przyznaje jednak, że poziom niepewności, jeśli chodzi o sytuacje na rynku jest nadal wysoki. Na tę niepewność wpływają rosną ceny komponentów i niestabilne terminy dostaw. W trzecim kwartale, oprócz wyższych cen komponentów, także rosły koszty transportu i pojawiły się problemy w logistyce. Spółka spodziewa się, że te wzywania na rynku nie znikną w najbliższych miesiącach.

Glaston jesienią tego roku wziął także udział w targach. Anders Dahlblom, prezes spółki podzielił się wrażeniami:

Po prawie dwuletniej przerwie mieliśmy wreszcie okazję spotkać się twarzą w twarz z naszymi klientami na dwóch targach: Glassbuild America w Atlancie w połowie września oraz VITRUM w Mediolanie w październiku. Dla mnie osobiście uczestnictwo w wydarzeniach było wspaniałym przeżyciem. W końcu miałem okazję osobiście poznać wielu klientów. Wydarzenia te zostały bardzo docenione przez nas jako firmę i przez naszych klientów, mimo że liczba odwiedzających była niższa w porównaniu do czasów przed COVID-19.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".