Drzwi marki DFM w Tesla Gigafactory

Red.: |Data publikacji:

Stolarka wyprodukowana w fabryce DFM w Opolu trafia do Tesla Gigafactory pod Berlinem.  To tylko jeden z przykładów realizacji marki DFM. DFM Doors, polski producent drzwi i bram przeciwpożarowych, należy do Grupy Mercor.

DFM_Tesla
Polskie drzwi w fabryce Tesli.

W pierwszej w Europie fabryce koncernu Tesla trwa właśnie montaż stolarki DFM. Realizację tego kontraktu prowadzi spółka handlowa DFM Europe. Prace podzielone są na kilka etapów, w ramach których w obiekcie są montowane m.in. drzwi drewniane oraz stalowe DFM DS w ościeżnicach aluminiowych. Zanim doszło do współpracy, pracownicy Tesli odwiedzili zakład w Opolu i przyglądali się technologii oraz procesowi produkcyjnemu.

Dzięki DFM Europe produkty DFM Doors w ostatnim czasie znalazły zastosowanie w tak znaczących obiektach, jak m.in. Ambasada RP w Berlinie, centrum biurowe SKYPARK przy lotnisku w Luksemburgu czy Centrum Sztuki Cyfrowej Port Des Lumieres w Hamburgu.

Stolarka, przede wszystkim ta w klasach odporności ogniowej, stanowi coraz bardziej istotny element oferty Grupy Mercor. Opublikowała ona w połowie grudnia dane na temat poziomu zamówień za listopad 2023 r. W tym okresie ich wartość wyniosła 48,5 mln zł w porównaniu do 45,9 mln zł rok wcześniej. Jest to wzrost o 6 proc. W okresie od czerwca do listopada 2023 roku grupa pozyskała zamówienia za ok. 324,3 mln zł wobec 295,4 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej, co oznacza wzrost o 10 proc.

O najnowszych polskich realizacjach DFM Doors przeczytasz w grudniowym numerze miesięcznika Forum Branżowe.

Zobacz również

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

1