Po rekordowym dla firmy sezonie 2021, również obecny rok zakończy się dla Drutexu rekordowymi wynikami sprzedaży. To także za sprawą coraz mocniejszej pozycji firmy na rynku włoskim.
Kolejny bardzo dobry sezon zaliczy bytowski Drutex. Rok 2021 firma zakończyła przychodami powyżej 1,4 mld zł, co było wynikiem o 34 proc. wyższym niż w covidowym sezonie 2020. Aż o 70 proc. do wartości niemal 195 mln zł urósł w minionym sezonie wypracowany zysk netto. To także dzięki takim wynikom firma mogła prowadzić szeroki program inwestycyjny, gdzie co roku inwestuje ponad 100 mln zł. Po wybudowaniu i wyposażeniu kolejnych hal, w tej chwili trwają prace wykończeniowe w nowym, ultranowoczesnym biurowcu w Bytowie.
Zapytany o najbliższą przyszłość prezes Leszek Gierszewski stwierdził, że magazyny surowców ma zapełnione, zamówień spływa więcej niż jest w stanie zrealizować, a kryzysu w nowym budownictwie niemal nie zauważa. – Czekamy do wiosny, zobaczymy jak przetrwamy zimę. Na razie wszyscy płyniemy, tyle, że trochę bardziej pod wodą. Nie wiem co będzie dalej, ale póki co jest najlepszy dla nas rok – powiedział w rozmowie z jednym z portali gospodarczych.
Pomimo tej niepewności wstępnym podsumowaniom obecnego sezonu towarzyszą tu dobre nastroje, bo choć Drutex nie podaje jeszcze żadnych liczb, to nieoficjalnie mówi się tu o dużych, dwucyfrowych wzrostach sprzedaży. To przede wszystkim zasługa eksportu, gdyż producent z Bytowa wysyła swoje wyroby do ponad 40 krajów na całym świecie, a sprzedaż zagraniczna odpowiada za około 80 procent łącznych obrotów. Jednym z najważniejszych dla Druteksu rynków są Włochy, gdzie firma prezentowała ostatnio swoją ofertę wśród 430 innych wystawców na targach budowlanych SAIE w Bolonii.
Udział Drutexu w bolońskich targach podsumowała wiceprezes zarządu Kamila Newlin-Łukowicz:
Zainteresowanie targami SAIE było bardzo duże. Już pierwszego dnia pojawiły się tłumy odwiedzających nasze stoisko i to z wielu krajów. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyły się nasze okna PVC, systemy podnoszono-przesuwne czy żaluzje fasadowe, które na włoskich targach zaprezentowaliśmy po raz pierwszy. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także nasze nowinki techniczne zastosowane w żaluzjach, roletach i drzwiach, dotyczące systemów inteligentnego zarządzania domem (smart home), czyli możliwości sterowania za pomocą smartfonu czy tabletu. (…) Włochy to dla nas bardzo ważny kierunek eksportowy. Od lat jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek okienno-drzwiowych we Włoszech, dzięki realizowanym tam kampaniom marketingowym i spójnej strategii komunikacji. A jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa.
Tagi
DrutexKamila Newlin-ŁukowiczLeszek Gierszewskiokna twiorzywowerynek włoskiSAIEtargi budowlanewyniki sprzedażyżaluzje fasadoweZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".